Όταν ξεκίνησα να γράφω πριν από δύο περίπου χρόνια, το έκανα με το ψευδώνυμο «Ελεύθερος Στοχαστής». Πιστεύοντας ότι δεν έχει σημασία, γι΄αυτούς που διαβάζουν, το ποιός γράφει ένα κείμενο αλλά αυτό καθ΄εαυτό το περιεχόμενο. Και ότι ο αναγνώστης, απαλλαγμένος από την προκατάληψη για το όνομα του γράφοντος, θα επικεντρωθεί στην ανάλυση και επεξεργασία του περιεχομένου. Πριν από ένα χρόνο περίπου, απεφάσισα ότι είναι προτιμότερο να γράφω με το πραγματικό μου όνομα, αφού θα ήταν δικαιότερο να κρίνομαι κι εγώ γι΄αυτά που γράφω.
Αναγνωρίζω ότι τα γραπτά μου κείμενα (τότε και τώρα) αποπνέουν μια σκληρότητα. Από ορισμένους κρίνεται ως υπερβολική. Συνήθως γράφω κάποιο κείμενο μετά από μία «πρόκληση» (αισθητική ή της κοινής μέσης λογικής που διαθέτω).Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν γράφω ένα κείμενο, αμέσως μετά την «πρόκληση» που έχω δεχθεί. Αφήνω να περάσει κάποιο χρονικό διάστημα, για να μπορέσω να είμαι ψύχραιμος. Παρ΄όλα αυτά εξακολουθώ να είμαι όντως σκληρός στην κριτική μου. Δεν γνωρίζω αν είμαι δίκαιος αλλά τουλάχιστον προσπαθώ να γράφω ακριβώς όπως και ό,τι σκέπτομαι, χωρίς να «μασάω» τα λόγια μου. Πολλοί φίλοι μου, καλοπροαίρετα, μου είπαν ότι αυτό που κάνω θα με βλάψει πολιτικά, αφού γίνομαι μάλλον αντιπαθής σε αυτούς που με διαβάζουν και πιθανόν να χάνω ψήφους. Η απάντησή μου προς αυτούς αλλά και δημοσίως, είναι ότι ποσώς με ενδιαφέρει. Φυσικά και θα ήθελα να εκλεγώ στις επόμενες δημοτικές εκλογές αλλά αυτό δεν είναι αυτοσκοπός. Άλλωστε αν θέλεις να κάνεις κάτι για τον τόπο σου, δεν απαιτείται να είσαι εκλεγμένος. Το αστείο στην όλη υπόθεση είναι ότι τέτοιες «συμβουλές» άκουσα κι από πολιτικούς (και άλλους) αντιπάλους, οι οποίοι μάλιστα ανησυχούσαν για το «κακό» που κάνω, όπως είπαν, στην παράταξή μου! Όταν μάλιστα κάποιες από αυτές τις «συμβουλές» μετετράπησαν σε έμμεσες πλην σαφείς απειλές (ορισμένες και με αγγελιοφόρους) , τότε κατάλαβα ότι μάλλον ήμουν σε καλό δρόμο. Προφανώς οι τελευταίοι δεν γνωρίζουν ότι στην μέχρι σήμερα ζωή μου (υπηρεσιακή και ιδιωτική), αντιμετώπισα σοβαρότερες απειλές και δυσκολίες, που όμως δεν κατάφεραν να με τρομάξουν…
Τις τελευταίες ημέρες διάβασα δύο κείμενα. Και τα δύο στην ιστοσελίδα «AgiaParaskeviGuide». Το ένα, ανυπόγραφο, προσπαθεί με χυδαίο τρόπο να σπιλώσει την τιμή και την υπόληψη πολιτικών προσώπων αφήνοντας βαρύτατα υπονοούμενα, με «χιουμοριστική», υποτίθεται, διάθεση . Είναι γνωστό τοις πάσι πλέον, ότι η συγκεκριμένη ιστοσελίδα επιδίδεται σε τέτοιου είδους πρακτικές αποκλειστικά (επί του παρόντος) κατά της Διοικήσεως. Την οποία όμως, Διοίκηση, κάποτε «προσεφέρθη» να βοηθήσει να αντισταθεί επικοινωνιακά κατά των αντιπάλων της . Και προφανώς θα συνεχίσει, αφού η «προσφορά» της δεν έγινε αποδεκτή (κατά το κοινώς λεγόμενο «έφαγε πόρτα»). Η συνέχιση της τακτικής αυτής, οφείλεται και στην μεγαθυμία (πιθανόν να έχει και κάποιο όριο) των εκάστοτε θιγομένων αλλά ιδίως στην στήριξή της, με οποιονδήποτε τρόπο, πολιτικών προσώπων όλων των δημοτικών παρατάξεων. Που πιστεύουν ότι στηρίζοντάς την (και στηριζόμενα), παραμένουν στο απυρόβλητο. Και επί πλέον, ότι όντες/ούσες στο απυρόβλητο, «τραυματίζονται» οι αντίπαλοί τους (και οι εσωκομματικοί). Ξεχνούν όμως ότι το φίδι, όσο και αν το ζεσταίνεις στον κόρφο σου, κάποια στιγμή θα τσιμπήσει κι εσένα…
Στη συνέχεια άλλο δημοσίευμα, ενυπόγραφο αυτό από την κ. Κατερίνα Πρωτοσυγκελίδου-Φλατσούση, αναφέρθηκε στην επίσκεψη των Δημοτικών Συμβούλων στο Κοινωνικό Μαγειρείο. Η κ. Φλατσούση έχει φυσικά κάθε δικαίωμα να έχει την άποψή της για οποιοδήποτε θέμα. Θα ήθελα να επιτρέψει όμως σε μένα τον νεόκοπο στα δημοτικά πράγματα, τον αδαή, το στέλεχος μιας Διοικήσεως που είναι «απαίδευτη» περί τα πολιτιστικά και άλλα πολλά με στερητικό «α», να της κάνω μια μικρή υπόδειξη. Καλό θα ήταν τις, κατά τα λοιπά σεβαστές, απόψεις της να μην τις «διανθίζει» με ανακρίβειες που φθάνουν (αν δεν ξεπερνούν) τα όρια της πλήρους διαστρεβλώσεως της πραγματικότητος. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να επιβεβαιώνει τις πληροφορίες της. Συγκεκριμένα, στο άρθρο της με τίτλο «Από τη μια τα μαζεύεις. Από την άλλη τα σκορπάς», η κ. Φλατσούση θεωρεί ως δεδομένο ότι τα κεράσματα θα προέρχονται από τα τρόφιμα του Κοινωνικού Μαγειρείου, που προορίζονται για τους αναξιοπαθείς συνδημότες μας, ομιλούσα μάλιστα και περί προσκλήσεως του Δημάρχου σε δεξίωση. Η αλήθεια είναι ότι, όταν διάβασα το άρθρο, δάκρυσα. Σκέφθηκα, λες να έχει δίκιο και η «κακή Διοίκηση» να υπεξαιρεί τα τρόφιμα του Κοινωνικού Μαγειρείου; Λες να έκανε τη συναυλία στις 6 Σεπτεμβρίου, για να μαζέψει τρόφιμα και στην συνέχεια να τα καταναλώσει η ίδια; Το ξανασκέφθηκα όμως και έκανα αυτό που έπρεπε να κάνει, κατά την ταπεινή μου άποψη και η κ. Φλατσούση. Ρώτησα και έμαθα. Την πρόσκληση την απηύθυναν οι εθελοντές του Κοινωνικού Μαγειρείου, σε συνεργασία με τον Δήμο, προς όλο το Δημοτικό Συμβούλιο για να παρουσιάσουν το έργο τους, να τους ενημερώσουν για τα διάφορα ζητήματα και να ζητήσουν την συνδρομή τους στην συνεχή και απρόσκοπτη λειτουργία του. Και επειδή οι Δημοτικοί Σύμβουλοι θα τους τιμούσαν (;) με την παρουσία τους, ετοίμασαν, με δικά τους έξοδα, κεράσματα για να τους υποδεχθούν. Τις δικές μου πληροφορίες επιβεβαιώνει και το Δελτίο Τύπου του Δήμου (http://www.agiaparaskevi.gr/%CE%9D%CE%AD%CE%B1/%CE%9D%CE%AD%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%94%CE%AE%CE%BC%CE%BF%CF%85/tabid/269/itemid/2021/amid/590/.aspx) Αν έκανε τον κόπο και η ίδια να σηκώσει το τηλέφωνο, δεν θα είχε πέσει θύμα παραπληροφορήσεως. Διότι αποκλείω ανενδοιάστως το ενδεχόμενο η κ. Φλατσούση να έγραψε όσα έγραψε τελούσα εν γνώσει των αναληθειών τους. Για το παρόμοιο κείμενο του «AgiaparaskeviGuide» για το ίδιο θέμα, τί σχόλιο να κάνει κανείς; Κινείται στο γνωστό «μοτίβο» της ιστοσελίδος.
Τελικώς, στην πρόσκληση των εθελοντών δεν ανταποκρίθηκε η Αντιπολίτευση, πολλά μέλη της οποίας διακωμώδησαν ή και λοιδόρησαν την ενέργεια. Μου κάνει εντύπωση ότι δεν πήγαν. Γιατί και την συναυλία της 6ης Σεπτεμβρίου την είχαν καταψηφίσει, αλλά πήγαν (με άδεια χέρια) για να βγούν φωτογραφίες, να εκφωνήσουν λόγους για «κοινωνική αλληλεγγύη» και άλλα τέτοια, δακρύβρεκτα πλην κενά ουσιαστικού περιεχομένου, λόγια και να αποχωρήσουν δέκα λεπτά μετά. Έχω κάποια ερωτήματα προς τους Αρχηγούς Παρατάξεων και υποψηφίους Δημάρχους: Γνωρίζετε κατά πού πέφτει το Κοινωνικό Μαγειρείο και τί έργο προσφέρει με τους εθελοντές του; Ποιά η μέχρι σήμερα ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ συμβολή σας στην λειτουργία του; Πώς «σνομπάρετε» έναν κοινωνικό ΔΗΜΟΤΙΚΟ θεσμό και τους εθελοντές του με τέτοιο έργο και από την άλλη ζητάτε την ψήφο των Δημοτών για να τον υπηρετήσετε ΕΑΝ εκλεγείτε Δήμαρχοι; Τέλος, σε κάποια κείμενα και σχόλια, διάβασα και τις έως εμετικές αναφορές σε «αξίους, ήρωες κλπ, κλπ, εθελοντές» σε μια προσπάθεια κατευνασμού τους για την προσβολή που τους επεφυλάχθη. Δυστυχώς κύριοι, αυτούς τους αξίους γράψατε στα παλαιότερα των υποδημάτων σας… Για να μην τους βάζω όλους στο «ίδιο τσουβάλι», είναι πιθανόν κάποιοι να ήθελαν να πάνε αλλά να μην τους το επέτρεψε η εργασία τους ή άλλοι λόγοι ανωτέρας βίας, όπως και συνέβη με αυτούς της συμπολιτεύσεως που δεν παρέστησαν. Αν και θα έπρεπε να το δηλώσουν δημοσίως.
Τελευταίο άφησα για να σχολιάσω δημοσίευμα στην εφημερίδα «Με το μάτι στην κλειδαρότρυπα». Συγγνώμη, στην ιστοσελίδα «AgiaParaskeviGuide» ήθελα να πω. Δηλαδή προάγει τα ήθη, βοηθά στην ενημέρωση, προσθέτει κάτι θετικό στα τοπικά δρώμενα, είναι δημοσιογραφία το δημοσίευμα με τίτλο «Πασίγνωστο ζευγάρι σε φιλική βεράντα»; Δεν έχουν οι άνθρωποι (όποιοι και αν είναι) δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή; Υπάρχουν «μαυροντυμένοι κουκουλοφόροι» που παρακολουθούν τις κινήσεις των άλλων; Δεν ντρέπεται καθόλου ο συντάκτης (ρητορικό ερώτημα); Θα περίμενα από τους αρθρογράφους και τους καθ΄οιονδήποτε τρόπο συγχρωτιζόμενους με την συγκεκριμένη ιστοσελίδα αλλά και από τους Αρχηγούς των Παρατάξεων που προβάλλονται κατά κόρον σ΄αυτήν, να καταδικάσουν αυτά τα νοσηρά και αναίσχυντα φαινόμενα υποτιθέμενης δημοσιογραφίας . Αλλά μάλλον αδίκως θα περιμένω…
Σπύρος Παπασπύρος
Σχης ε.α.
Μέλος Δ.Σ. ΠΑΟΔΑΠ