Γράφει η Λένα Μαρκή
Διάβασα λοιπόν εχθές ότι ο Δήμος Κηφισιάς μετέφερε την Πολεοδομία (Υπηρεσία Δόμησης επί το επίσημον) από το χώρο του Δημαρχείου στην οδό Τατοΐου στο 2ο όροφο. Μεταφέρθηκαν οι υπηρεσίες και το αρχείο ηλεκτρονικό και έγγραφο.
Και θυμήθηκα τα δικά μας χαΐρια*!
Θυμήθηκα πως
η Υπηρεσία Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.) που εδρεύει στο Δήμο Αγίας Παρασκευής και υπάγεται σε αυτόν, εξυπηρετεί συνολικά έξι (6) δήμους**. Οι υπόλοιποι δήμοι δεν έχουν ΚΑΜΙΑ οικονομική επιβάρυνση για τη λειτουργία της και όλο το βάρος πέφτει στο Δήμο Αγίας Παρασκευής. Λειτουργικά έξοδα, ανθρώπινο δυναμικό, μηχανικοί για αυτοψίες, κλπ.. Εκτός ενός τεχνικού υπαλλήλου που παρέχει ο δήμος Χαλανδρίου και ο οποίος ασχολείται με θέματα μόνο του Χαλανδρίου.
Μεγάλο πρόβλημα όμως παραμένει το έγγραφο αρχείο. Πάνω από 40.000 πανόδετοι φάκελοι οικοδομικών αδειών (που αποτελούν ένα μέρος μόνο του συνολικού αρχείου) φιλοξενούνται στο κτίριο του Κρατικού Αρχείου της Περιφέρειας Αττικής στον Ασπρόπυργο. Αυτό σημαίνει χάσιμο χρόνου και χρήματος. Χρόνου, γιατί η πρόσβαση δεν είναι άμεση, αφού εξυπηρετείται με ένα εβδομαδιαίο δρομολόγιο από το δήμο, κατά το οποίο μεταφέρονται οι απαραίτητοι φάκελοι από και προς το Αρχείο. Αποτέλεσμα πολλές φορές τη δυσαρέσκεια των πολιτών που αναζητούν κάποιο προσωπικό φάκελο, λόγω της αργοπορίας. Χρήματος, γιατί είναι αυτονόητο ότι για την επικοινωνία αυτή χρειάζονται αυτοκίνητο, καύσιμα και υπάλληλοι.
Το Δεκέμβρη του 2015 η Περιφέρεια Αττικής είχε ζητήσει εγγράφως από το Δήμαρχο κ. Σταθόπουλο να πάρει το Αρχείο από τον Ασπρόπυργο. Μετά από κάμποσους μήνες και παρέμβαση του aparaskevi-images.gr που έφερε το θέμα στη δημοσιότητα, ο κ. Σταθόπουλος ενημέρωσε ότι γίνονται προσπάθειες να βρεθεί χώρος και να μοιράζονται τα έξοδα με τους άλλους δήμους. Έκτοτε δεν υπήρξε νεότερη ενημέρωση. Είναι γεγονός ότι η όλη κατάσταση δεν έχει αλλάξει στο παραμικρό και το αρχείο εξακολουθεί να βρίσκεται στον Ασπρόπυργο. Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, ένας μόνο υπάλληλος -ο μοναδικός υπάλληλος του αρχείου – επωμίζεται όλο το βάρος του αρχείου. Αυτό σημαίνει ότι ένα άτομο πρέπει να αναζητά ανάμεσα σε 40.000 φακέλους, να αρχειοθετεί, να ελέγχει, να τους πηγαινοφέρνει στον Ασπρόπυργο, να έχει την πλήρη ευθύνη τους και να δέχεται τις όποιες διαμαρτυρίες των μηχανικών και των πολιτών.
Το χάος στη Λ. Μεσογείων 372
Από την άλλη η κατάσταση στα γραφεία της οδού Μεσογείων παραμένει βαλτώδης και χαώδης.
Διαφωτιστική είναι η έγγραφη ενημέρωση του Αν. Διευθυντή της Υ.ΔΟΜ. προς το Γενικό Γραμματέα του Δήμου κ. Κασαπίδη το Μάρτιο του 2015. Μέσα από αυτή περιγράφεται μια εικόνα δαιδαλώδης, με την προσπάθεια των υπαλλήλων να εργαστούν ανάμεσα σε πάνω από 50.000 φακέλους, πολλές φορές στοιβαγμένους σε βιβλιοθήκες, ράφια, γραφεία και καναπέδες (!), ακόμα και στο πάτωμα λόγω τραγικής έλλειψης χώρου. Η υποστελέχωση του προσωπικού είναι μεγάλη και οι υπόλοιποι δήμοι άφαντοι.
Όλα αυτά σηματοδοτούν τραγικές καταστάσεις μιας υπηρεσίας που ο Δήμος, αν και υπεύθυνος, δεν έχει προβεί σε καμία βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας της. Εξυπακούεται, ότι χρειάζεται άμεση επέμβαση και οργάνωση.
Απαιτείται η ηλεκτρονική αρχειοθέτηση των φακέλων, για την οποία όπως αναφέρεται στο ανωτέρω έγγραφο, γίνεται μια προσπάθεια από το 2011, όμως ο όγκος των αρχείων είναι μεγάλος και χρειάζεται χρόνο.
Απαιτείται η άμεση συμμετοχή των υπολοίπων δήμων στην ανεύρεση κτιρίου αποθήκευσης, στη στελέχωση με ανθρώπινο δυναμικό και στην κατανομή των εξόδων λειτουργίας.
Το ιδανικό θα ήταν ο κάθε ένας από τους έξι (6) δήμους να έχει τη δική του Υ.ΔΟΜ. στα δικά του διοικητικά όρια.
Αφού λοιπόν η απερχόμενη δημοτική Αρχή δεν στάθηκε ικανή να δώσει λύση στο πρόβλημα, οφείλει να το αναλάβει η επόμενη και να το φέρει εις πέρας. Είτε αποδίδοντας σε κάθε δήμο ότι του αναλογεί από το αρχείο, είτε ζητώντας τους να συμμετέχουν ενεργά στη λειτουργία της Υ.ΔΟΜ..
*χαρές, επί το αρχαίο ελληνικό
**Αγίας Παρασκευής, Χαλανδρίου, Παπάγου-Χολαργού, Ν. & Π. Ψυχικού-Φιλοθέης, Βριλησσίων, Ν. & Π. Πεντέλης-Μελισσίων.