Επειδή στην εκδήλωση της κοπής πίτας του εξωραϊστικού συλλόγου ΑηΓιάννης δενμπορείς να πεις πολλά στα τρία, τέσσερα λεπτά για όλα τα θέματα που άνοιξε προς συζήτηση, με μία χειμαρρώδη αναφορά, ο πρόεδρος Παναγιώτης Βαβουγυιός, κρίνω σκόπιμο να αναφέρω συμπληρωματικά κάποια θέματα ιδιαίτερα σε αυτά που ήμουν επιγραμματικός.
Δανείζομαι αλλά και ενστερνίζομαι αρκετές ιδέες και απόψεις του εκλεκτού συμπολίτη μας πολεοδόμου και πολιτικούμηχανικού Κώστα Κουρούνη.
Η γειτονιά του Αη Γιάννη, μία από τις παλιότερες του Δήμου, λόγω της θέσης της και της πολεοδομικής της ιστορίας, έχει πολλά προβλήματα.
Οι επιμήκεις δρόμοι με τα στενά πεζοδρόμια είναι αποτέλεσμα του υπάρχοντος ρυμοτομικού σχεδίου. Αλλάζουν δύσκολα μεν, αλλά δεν είναι ακατόρθωτο. Για παράδειγμα, δεν είναι ούτε δύσκολο, ούτε δαπανηρό να προχωρήσουμε σε επαναχάραξη των πεζοδρομίων για να γίνουν ασφαλέστερα, να δημιουργήσουμε νησίδες στάσης και ανάπαυσης, όπως γίνεται σε όλο το κόσμο και, πάνω απ’ όλα, να εξασφαλίσουμε ασφαλείς προσβάσεις σε πλατείες, σχολεία, παιδικούς σταθμούς και διαβάσεις πεζών. Επισημαίνεται ότι υπάρχει νόμος για την δημιουργία ασφαλών προσβάσεων στις σχολικές μονάδες που συστηματικά αγνοείται και δεν εφαρμόζεται. Απαιτείται φυσικά κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία μπορεί να αποτελεί μέρος ενός σοβαρού και επιμελημένου Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
Η καθημερινότητα στον Αη Γιάννη, αλλά και σχεδόν σε όλο το Δήμο, επιβαρύνεται από την κυκλοφορία και την έλλειψη θέσεων στάθμευσης. Μετά την ολοκλήρωση της Αττικής Οδού και της Περιφερειακής Υμηττού, ο Αη Γιάννης θεωρείται πλέον πύλη εισόδου στο Δήμο και πύλη πρόσβασης στην Μεσογείων, στο Σταυρό, στο Αεροδρόμιο και σε όλη την Ανατολική Αττική. Εκτός αυτού, στη γειτονιά του Αη Γιάννη λειτουργούν πολύ σημαντικές μονάδες (κολλέγια, αθλητικοί χώροι, στρατόπεδα) που και αυτά έλκουν διερχόμενη κυκλοφορία ΙΧ και μεγάλων λεωφορείων. Το αποτέλεσμα είναι το βασικό οδικό δίκτυο να βρίσκεται πλέον σε μόνιμη κατάσταση υπερφόρτωσης, που με τη σειρά του επιβαρύνει τις κάθετες οδούς οι οποίες οδηγούν σε περιοχές κατοικίας. Για παράδειγμα, η Αρτέμιδος και η Τρωάδος, που είναι καθαρά τοπικές οδοί πρόσβασης σε κατοικίες, έχουν μετατραπεί σε οδικούς άξονες με μόνιμη κυκλοφορία οχημάτων. Για όλους αυτούς τους λόγους, είναι απολύτως απαραίτητη μια πολεοδομική και κυκλοφοριακή μελέτη για όλο το Δήμο με στόχο την άμβλυνση των προβλημάτων κυκλοφορίας και την σωστή διαχείριση των θέσεων στάθμευσης. Μια κυκλοφοριακή μελέτη όμως, που δεν θα εκπονηθεί πίσω από κλειστές πόρτες αλλά με ανοιχτή και έντιμη διαβούλευση και ερωτηματολόγιο προς του Συλλόγους Κατοίκων και τους Φορείς του Δήμου. Ερωτηματολόγιο ανοιχτό στο internet που να μπορούν να προσθέσουν όλοι οι δημότες τις απόψεις τους και να διαβάσουν τις προτάσεις που έχουν υποβληθεί από άλλους. Είναι απαραίτητο να ευαισθητοποιηθούν όλοι οι κάτοικοι για την γειτονιά τους. Άλλωστε, κάποια θέματα (παράνομο parking, στάση με alarm και διακοπή κυκλοφορίας) οφείλεται στη δική μας συμπεριφορά ή ανοχή. Η ανοιχτή διαβούλευση, η συνεχής ενημέρωση και η λήψη απόψεων από όλους τους ενδιαφερόμενους είναι μια πρακτική που ακολουθείται διεθνώς και μόνον θετικά αποτελέσματα φέρνει.
Στο παρελθόν δυστυχώς απεμπολήσαμε ευκαιρίες και αγνοήσαμε συμφωνίες (για θέσεις στάθμευσης) που στη παρούσα φάση θα ήταν χρήσιμες για να αντιμετωπίσουμε ανυπέρβλητα ή δύσκολα ζητήματα. Η πόλη μας είναι ανοχύρωτη από κάθε λογής αυθαίρετη στάθμευση. Στο Κοντόπευκο (Γαρυττού και κάθετοι) η κατάσταση είναι τραγική για τους κατοίκους κυρίως από τους χρήστες του μετρό. Το φαινόμενο θα ενταθεί μετά την κατάργηση της δωρεάν στάθμευσης από την «Αττικό Μετρό» Τώρα και αυτοί που εξόρκιζαν την ελεγχόμενη στάθμευση την αναζητούν.
Για την παραβατικότητα και την αστυνόμευση της πλατείας του Αη Γιάννη έχω διατυπώσει τις απόψεις μου επανειλημμένως. Αυτή η κατάσταση πρέπει να σταματήσει γιατί απειλεί την κοινωνία και την νεολαία μας.
Το «Ασημακοπούλειο» επί της οδού Ασημακόπουλου 32, πρόκειται για ένα οικόπεδο 2,413 τ.μ. με υψομετρική διαφορά 8,0 μ από την πρόσοψη μέχρι την πίσω πλευρά του. Το ακίνητο είναι οικοδομήσιμο με συντελεστή δόμησης 1,0 και ποσοστό κάλυψης 33%. Οι συντελεστές αυτοί οδηγούν σε δυνατότητα κάλυψης 796,3 τ.μ. και δόμησης σε ορόφους συνολικής κύριας επιφάνειας 2.412,90 τ.μ. Όταν λυθεί οριστικά το θέμα της διαθήκης του αείμνηστου διαθέτη, οφείλουμε να προχωρήσουμε στην εξεύρεση μιας σύγχρονης λύσης αξιοποίησης με το βλέμμα στο μέλλον προκειμένου να διασφαλίζεται η βιωσιμότητά της και η βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων. Σε κάθε περίπτωση αποτελεί ένα μεγάλο περιουσιακό στοιχείο που όπως και τα άλλα βρίσκεται σε ύπνωση για πάρα πολλά χρόνια.
Πώς όμως ένας Δήμος θα εφαρμόσει το κοινωνικό του πρόγραμμα όταν υπάρχει απουσία στρατηγικού σχεδιασμού, ατολμία, έλλειψη συντονισμού και ανεπάρκεια; Όταν η ακίνητη περιουσία του δήμου με διαχρονική ευθύνη των διοικήσεων παραμένει αναξιοποίητη; Όταν υπάρχει τεράστια απώλεια εισόδων;
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, φορτώνουν τους δημότες με δαπάνες αγορών και επαχθών δανείων που υποθηκευθούν το μέλλον και τα οικονομικά του δήμου. Και δυστυχώς αυτό γίνεται με την συνδρομή κάποιων «αντιπολιτευομένων» που τώρα δείχνουν μετανιωμένοι.Θα τους εμπιστευθείτε ξανά;
Τον Μάιο του 2019 η Αγ. Παρασκευή γυρίζει σελίδα, κάνει μια Νέα Αρχή και βάζει τέλος σε όλα τα φαινόμενα της παρακμής. Μεθοδικά και υπεύθυνα θα δώσουμε στην Αγ. Παρασκευή και στους δημότες όσα τους αξίζουν.
Γιατί έχει γίνει πλέον κατανοητό από όλους ότι αν ανακυκλώνουμε τα ίδια πρόσωπα του αυτοδιοικητικούκατεστημένου της τελευταίας 20ετίας, θα ανακυκλώνονται για πολλά χρόνια ακόμη τα ίδια προβλήματα.
Γιώργος Οικονόμου
Αντιπτέραρχος Μηχανικός ε.α.
Επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης
«Νέα Αρχή για την Αγία Παρασκευή»