Τοποθέτηση της Ένωσης στη Δημόσια Συνεδρίαση για τα πεπραγμένα του Δήμου κατά το έτος 2023

Συντήρηση – επισκευές σχολείων

Ο ρόλος της Τεχνικής Υπηρεσίας στα σχολεία είναι πάντα καθοριστικός και καταλυτικός για τη συντήρηση και αναβάθμιση των σχολείων.

Όμως υπήρξαν τεράστιες καθυστερήσεις στην εκπόνηση μελέτης και δημοπράτησης της εργολαβίας του 1.000.000€ που είχε αναγγελθεί από τη Διοίκηση του Δήμου και είχε ενταχθεί στον προϋπολογισμό πριν από τέσσερα χρόνια. Έτσι το 2023 χάθηκε άλλη μια χρονιά για τις στοχευμένες επεμβάσεις στα σχολεία. Ούτε η ενεργειακή αναβάθμιση των 3ου, 4ου  και 5ου -11ου  Δημοτικών μέσω ΚΤΥΠ προχώρησε.

Παρά τις επανειλημμένες συναντήσεις για την καταγραφή και προτεραιοποίηση των αναγκών των σχολικών μονάδων, δεν λάβαμε ποτέ ενημέρωση.

Ουσιαστικά δεν υπήρξε η πολιτική βούληση, παρά τις υποσχέσεις, από την Διοίκηση του Δήμου για τη συντήρηση των παλαιών και γερασμένων σχολείων της πόλης ούτε ο σχεδιασμός για την έγκαιρη αξιοποίηση των χρημάτων που είχαν σωρευτεί αποκλειστικά για τα σχολεία.

Σημειώνουμε να μην χαθεί άλλος χρόνος και να προχωρήσουν άμεσα:

  • Η  αναλυτική καταγραφή και κατηγοριοποίηση των αναγκών που συλλέγει ο Δήμος από τα σχολικά συμβούλια και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των τεχνικών παρεμβάσεων
  • Η προτεραιοποίηση των εργασιών βάσει επικινδυνότητας, ασφάλειας και υγειονομικών κανονισμών
  • Η υλοποίηση πλήρους προσβασιμότητας ατόμων με αναπηρίες σε όλα τα σχολεία
  • Η επέκταση και ανακαίνιση τουαλετών βάσει προδιαγραφών
  • Η συντήρηση και πιστοποίηση των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων
  • Η νομιμοποίηση και τακτοποίηση αυθαιρεσιών σχολείων
  • Ο  προσεισμικός έλεγχος και μέτρα πυρασφάλειας όλων των σχολικών μονάδων
  • Η τακτική συντήρηση των κτηρίων και την αναλογικότητα πόρων στα σχολεία
  • Η συντήρηση και ανάπλαση των αύλειων χώρων, περιφράξεων και το βάψιμο-ζωγράφισμα των σχολείων
  • Η επίλυση του χρόνιου προβλήματος έλλειψης κουζίνας στο 1ο δημοτικό
  • Η υλοποίηση του «πολυαναμενόμενου» προγράμματος ενεργειακής αναβάθμισης των  3ου, 4ου , 5ου-11ου Δημοτικών Σχολείων
  • Ο σχεδιασμός ένταξης και των υπόλοιπων σχολείων σε ενεργειακά προγράμματα
  • Η τοποθέτηση συστημάτων ψύξης στα σχολεία με προτεραιότητα στα λύκεια που διεξάγονται οι πανελλήνιες εξετάσεις και λόγω των υψηλών θερμοκρασιών δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες για τη διεξαγωγή τους.
  • Η αντικατάσταση χλοοτάπητα στα γήπεδα 5×5 των 3ου-7ου δημοτικών και 1ου Λυκείου που είναι ακατάλληλα πλέον για χρήση και έχουν προκληθεί σοβαροί τραυματισμοί, η συντήρηση όλων των γηπέδων 5×5 και η κατασκευή  γηπέδου 5×5 στο ΕΠΑΛ
  • Η εγκατάσταση δομημένης καλωδίωσης σε όλα τα σχολεία για την υποστήριξη των τηλεπικοινωνιακών και πληροφοριακών συστημάτων
  • Η συντήρηση και πιστοποίηση των οργάνων στις αυλές των νηπιαγωγείων και η τοποθέτηση πιστοποιημένων οργάνων στις αυλές των νηπιαγωγείων που δεν έχουν

Σχολικές Επιτροπές

Στο τέλος του 2023, τα ταμεία των δύο Σχολικών Επιτροπών ήταν σχεδόν μηδενικά και τα σχολεία είχαν διαθέσιμα υπόλοιπα στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους μόνο για έναν μήνα.

Η ασφυξία των Σχολικών Επιτροπών ήταν προδιαγεγραμμένη λόγω

  •  της διαρκούς υποχρηματοδότησης τους. Οι οικονομικοί τους πόροι δεν επαρκούσαν και δεν επαρκούν για την κάλυψη των πάγιων εξόδων και των λειτουργικών αναγκών των σχολείων, αφού η γενικότερη οικονομική κατάσταση έχει επιδεινωθεί με την εκτόξευση των λογαριασμών ενέργειας (Φυσικό αέριο, ΔΕΗ κτλ), καθώς και των λειτουργικών δαπανών των σχολείων (υλικά καθαριότητας, αναλώσιμα κτλ).
  • της έλλειψης τακτικών εργολαβιών για τη συντήρηση των σχολείων. Οι Σχολικές Επιτροπές αναγκάστηκαν να αναλάβουν εργασίες συντηρήσεων και επισκευών εις βάρος των λειτουργικών αναγκών. Σε αντίθετη περίπτωση, θα υπήρχαν κίνδυνοι για την ασφάλεια των μαθητών μας, αφού τα σχολεία μας έχουν πολλά κτιριακά προβλήματα και αυξημένες ανάγκες συντήρησης λόγω παλαιότητας.  Αναφέρουμε χαρακτηριστικά την περίπτωση του 2ου Λυκείου και την πτώση σοβάδων, ευτυχώς, όχι εν ώρα λειτουργίας του σχολείου.

Σήμερα, κινδυνεύει η καθημερινή λειτουργία των σχολικών μονάδων με την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών (από τις 30/6/2024) και την ανάθεση όλων των αρμοδιοτήτων στις ήδη υποστελεχωμένες υπηρεσίες των Δήμων για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών και πάγιων εξόδων στα σχολεία.

Η σημερινή κατάσταση επιβεβαιώνει την ανησυχία μας αφού ακόμη

  • δεν έχουν λειτουργήσει οι επιτροπές, που προβλέπονται από τον νόμο, για την εύρυθμη άσκηση των αρμοδιοτήτων των καταργούμενων σχολικών επιτροπών  
  • δεν έχει ξεκαθαριστεί ο τρόπος λειτουργίας των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου για την κατανομή των χρηματοδοτήσεων και την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων βάσει των αναγκών και του πλήθους των μαθητών/ριών.
  • δεν έχει καταβληθεί, όπως προβλέπεται από τον νόμο, ούτε η ελάχιστη πάγια προκαταβολή των 500€ στους Διευθυντές. Και δυστυχώς το ίδιο ποσό αποδίδεται σε σχολική μονάδα με 30 παιδιά και σε σχολική μονάδα με 400 παιδιά.

Οι θέσεις της Ένωσης :

·        να λειτουργήσουν άμεσα οι Επιτροπές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  με τη συμμετοχή των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, των εκπαιδευτικών και των γονέων καθώς και της αντιπολίτευσης

·        να καλυφθούν από τον Δήμο όλες οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων

·        να μην μεταφερθεί στους γονείς η κάλυψη των λειτουργικών αναγκών (προμήθεια αναλώσιμων σε χαρτί Α4, καθαριστικά, κ.ά), εξοπλισμού, συντηρήσεων.

·        γίνει αύξηση της χρηματοδότησης για την πλήρη κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολείων

·        να μην καταργηθούν οι σχολικές επιτροπές

Σχολική στέγη

Τα προβλήματα της σχολικής στέγης στην πόλη μας είναι πολλά. Τα σχολεία μας υπερβαίνουν κατά πολύ τη δυναμικότητά τους με υπεράριθμους μαθητές/ριες σε κτήρια παλαιά και γερασμένα που δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές.

– Η πάνω περιοχή στενάζει από τον αριθμό των μαθητών και περιμένει την ολοκλήρωση της απαλλοτρίωσης του ΟΤ 119 (πρώην εκπαιδευτήρια Μακρή) και την άμεση ανέγερση του 12ου Δημοτικού και ενός νηπιαγωγείου.

Η πρόσφατη απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας (Ιούλιος 2024) είναι η πλέον επίσημη επιβεβαίωση όχι μόνο της ηθικής βασιμότητας αλλά και του νομικού κύρους του εγχειρήματός μας.

– Το ΕΝΕΕΓΥΛ Αγ. Παρασκευής, το μοναδικό στον Βόρειο Τομέα, δεν μπορούσε για άλλη μια χρονιά να υποδεχθεί όλους τους μαθητές. Η Ένωση ανέδειξε στην πολιτική ηγεσία το αδιέξοδο.

Τον Οκτώβριο 2023 ιδρύθηκε το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ Κηφισιάς και η λειτουργία για τη σχολική χρονιά 2024-25 δίνει ανάσα στο υπεράριθμο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ Αγ. Παρασκευής. Αποτελεί πλήρη δικαίωση του αγώνα της  ΕΝΩΣΗΣ και του Συλλόγου Γονέων.  μεγάλη νίκη του γονεϊκού κινήματος.

Για την αντιμετώπιση όλων των προβλημάτων στέγης απαιτείται όραμα και μακρόπνοος σχεδιασμός. Ούτε το 2023, δόθηκε η πρέπουσα σημασία και προτεραιότητα από την Δημοτική Αρχή για τον σχεδιασμό σχετικά  :

  • Aπόκτηση οικοπέδων για την ανέγερση νέων & σύγχρονων σχολείων
  • Μεταστέγαση των υφιστάμενων νηπιαγωγείων που φιλοξενούνται σε Δημοτικά σχολεία (1ο και 4ο νηπιαγωγεία)
  • Ανέγερση του 6ου Γυμνασίου στα Πευκάκια και του 11ου Δημοτικού στο Κοντόπευκο
  • Μετεγκατάσταση από τα containers σε σύγχρονα  νηπιαγωγεία
  • Αναβάθμιση και τη συστηματική συντήρηση των υπαρχόντων σχολικών κτηρίων με προτεραιότητα στα παλαιότερα και περισσότερο γερασμένα κτήρια

Άμεση προτεραιότητα παραμένει η ολοκλήρωση της απαλλοτρίωσης του ΟΤ 119 (πρώην εκπαιδευτήρια ΜΑΚΡΗ).

Δωρεάν προγράμματα στα σχολεία – Μαθητικό Φεστιβάλ

Είναι σπουδαίο για την μαθητική κοινότητα που έχουμε καταφέρει μαζί με τον Δήμο και το Τμήμα Παιδείας να καταστήσουμε θεσμό τη διενέργεια του μαθητικού φεστιβάλ, τις δωρεάν θεατρικές ομάδες  και τα δωρεάν αθλητικά προγράμματα στις αυλές των σχολείων, πάντα με την στήριξη των Συλλόγων Γονέων.

Το 2023 οι θεατρικές ομάδες ξεκίνησαν αρχές Οκτωβρίου αλλά τα αθλητικά προγράμματα καθυστέρησαν σε μερικά σχολεία και ξεκίνησαν τέλη Νοεμβρίου 2023.

Για πρώτη χρονιά , τον Μάιο 2023, εγκαινιάσαμε με τεράστια επιτυχία το αμφιθέατρο του ΕΠΑΛ για τη διεξαγωγή του Μαθητικού Φεστιβάλ αφού ακόμη και αυτό γέμισε ασφυκτικά και είχαμε όρθιους θεατές!

Ζητάμε

·        Οι θεατρολόγοι να ξεκινούν τα απογευματινά μαθήματα των θεατρικών ομάδων από την αρχή της σχολικής χρονιάς προκειμένου να υπάρχει ο χρόνος για θεατρικό παιχνίδι γνωριμία και κοινωνικοποίηση των παιδιών ώστε να έρθει ομαλά η προετοιμασία της θεατρικής παράστασης χωρίς άγχος και πίεση

·        Τα αθλητικά προγράμματα στα σχολεία να ξεκινούν επίσης από την αρχή της σχολικής χρονιάς προκειμένου να μπορούν οι γονείς να προγραμματίσουν εγκαίρως το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων των παιδιών

·        Να αυξηθεί το κονδύλι του μαθητικού φεστιβάλ τόσο ως προς το σκέλος της δαπάνης για τους θεατρολόγους όσο και ως προς το κομμάτι της διενέργειας του φεστιβάλ .

·        Να ενταχθούν νέες δραστηριότητες δωρεάν από το Δήμο στα σχολεία της πόλης μας

Βοηθητικό προσωπικό στα σχολεία

Το χρόνιο πρόβλημα της μη ύπαρξης θεσμοθετημένης τραπεζοκόμου στα σχολεία μας γιγαντώνεται, αφού παρατηρείται μεγάλη αύξηση των παιδιών που παραμένουν πλέον στο ολοήμερο και διευρυμένο σχολείο. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι στα περισσότερα δημοτικά σχολεία της Αγίας Παρασκευής, έχουμε πάνω από 140 μαθητές που παραμένουν στο ολοήμερο.

Επίσης σε πολλά σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αρκετοί φύλακες σχολείων συνταξιοδοτήθηκαν εντός του 2023. Η θέση τους χάθηκε και ακόμα και τα λίγα σχολεία που είχαν φύλακες στην πόλη μας σταμάτησαν να έχουν.  Όμως, όπως η εμπειρία το έχει αποδείξει ,ο φύλακας είναι η καρδιά του σχολικού συγκροτήματος, γνωρίζει το κτήριο, τα παιδιά και είναι απαραίτητος στο σχολείο, εντός και εκτός σχολικού ωραρίου.

Το 2023, οι καθαριστές και οι σχολικοί τροχονόμοι ξεκίνησαν από την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων ενώ δεν υπήρχε προσωπικό γενικών καθηκόντων στα σχολεία βάσει αναγκών τους.


Είναι αναγκαίες και απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων :

·        η κάλυψη με φύλακες, καθαριστές, σχολικούς τροχονόμους και προσωπικό γενικών καθηκόντων από την πρώτη μέρα λειτουργίας των Συλλόγων

·        οι ενέργειες του Δήμου προς το Υπουργείο Εσωτερικών για την θέσπιση θέσης  τραπεζοκόμου στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία.

Σχολεία ανοικτά, φυλασσόμενα και φωτιζόμενα

Σχολεία ανοικτά, φωτιζόμενα με φύλακες και καθαριστές είναι το πάγιο αίτημα της Ένωσης.

Ζητάμε να παραμείνουν ανοικτά τα προαύλια των σχολείων για ελεύθερο παιχνίδι των παιδιών τους θερινούς μήνες αλλά ΚΑΙ τα Σαββατοκύριακα.

Τα προαύλια των σχολείων είναι ο φυσικός χώρος των παιδιών. Είναι ο χώρος της ξενοιασιάς και του παιχνιδιού, είναι ο χώρος της εκτόνωσης και της χαράς, της συνεύρεσης της γειτονιάς.

Είναι ανάγκη να παραμένουν ανοικτά αφού δεν υπάρχουν χώροι για παιχνίδι και αποτελούν την καλύτερη διέξοδο των παιδιών.

Η σχολική χρονιά ξεκίνησε με πολλά προβλήματα και ζητάμε τη στήριξη του Δημοτικού Συμβουλίου στις διεκδικήσεις της Ένωσης και των Συλλόγων Γονέων προς το ΥΠΑΙΘ αναφορικά με τις συγχωνεύσεις τμημάτων, την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών Γενικής και Ειδικής Αγωγής, τη στελέχωση όλων των σχολείων με σχολικούς νοσηλευτές, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, την ίδρυση τμήματος ένταξης στο 11ο δημοτικό.

Τέλος, πάγια πρόταση μας είναι η καθιέρωση Δημοτικού Συμβουλίου αποκλειστικά με τα θέματα της Παιδείας.

Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του https://www.aparaskevi-images.gr/, στέλνοντας φωτογραφίες, video, ή ένα μήνυμα στο  info@aparaskevi-images.gr Ή μπείτε στην σελίδα μας στο Facebook  ή στο X (Twitter).

Απαγορεύεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο η χρήση ή η αναπαραγωγή των άρθρων και των φωτογραφιών της ιστοσελίδας aparaskevi-images.gr, σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς να αναγράφεται η πηγή προέλευσης. Η χρήση και η αναπαραγωγή αυτών για εμπορικούς σκοπούς απαιτεί την έγγραφη άδεια του ιδιοκτήτη και κατόχου των αντιστοίχων δικαιωμάτων.