Προς συμβιβασμό οδηγούνται παραχωρησιούχοι και η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ όσον αφορά τις αυξήσεις διοδίων καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, η συνάντηση της περασμένης Παρασκευής δημιούργησε «κοινό τόπο» για μονοψήφια αύξηση.
Υπενθυμίζεται ότι το 2023 δεν επετράπη η προβλεπόμενη αύξηση διοδίων με βάση τη ρήτρα πληθωρισμού του 2022, σύμφωνα με την οποία οι παραχωρησιούχοι διεκδικούσαν αυξήσεις ύψους έως και 12%. Και πάλι με τον μαθηματικό τύπο για το 2024, οι αυξήσεις (με πληθωρισμό του 2023) κυμαίνονταν στο 1,8%, γεγονός που σημαίνει πως η αθροιστική αύξηση θα ανερχόταν σε 14%.
Παρά το συμβατικό δικαίωμά τους οι παραχωρησιούχοι φέρονται να έχουν συμφωνήσει στην ανακοίνωση αυξήσεων ύψους 6%-8% τον Δεκέμβριο, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ από τις αρχές του 2024, ενώ κατά πληροφορίες το ποσοστό αύξησης που «κουρεύεται» ενδέχεται να επιμεριστεί σταδιακά στη διετία 2025-2026.
Μένει επίσης να διευκρινιστεί αν οι παραχωρησιούχοι αποσύρουν την απαίτηση που έχει σχηματιστεί για διαφυγόντα κέρδη από τη μη αύξηση διοδίων, η οποία με βάση τις διελεύσεις ανέρχεται αθροιστικά πέριξ των 45 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως στους αυτοκινητόδρομους με διόδια περιλαμβάνονται οι άξονες:
- Ελευσίνα-Πάτρα (Ολυμπία Οδός),
- Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός),
- Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός),
- Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Ε65),
- Σκάρφεια-Ράχες Φθιώτιδας (Ε65),
- Ράχες-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου),
- Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός),
- Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας).
Πηγή: euro2day
—–
Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του www.aparaskevi-images.gr , στέλνοντας φωτογραφίες, video, ή ένα μήνυμα στο info@aparaskevi-images.gr Ή μπείτε στην σελίδα μας στο Facebook ή στο Twitter.
Απαγορεύεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο η χρήση ή η αναπαραγωγή των άρθρων και των φωτογραφιών της ιστοσελίδας aparaskevi-images.gr, σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς να αναγράφεται η πηγή προέλευσης. Η χρήση και η αναπαραγωγή αυτών για εμπορικούς σκοπούς απαιτεί την έγγραφη άδεια του ιδιοκτήτη και κατόχου των αντιστοίχων δικαιωμάτων.