.
Το είδαμε κι αυτό! Ένα μήνα πριν τις εκλογές, χωρίς μελέτη και δίχως επαρκή γνώση του αντικειμένου, «ξαμολήθηκαν» τα φερέφωνα μιας αποτυχημένης για το δήμο μας πολιτικής, με υποσχέσεις για σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Αγία Παρασκευή. Κι επειδή οι δημότες – που δεν βλέπουν προκοπή ούτε για τα απλά – ήδη «τρίβουν τα μάτια τους» με τις ανακοινώσεις, έρχεται η καθησύχαση ότι οι πόροι θα προέρχονται από το ΕΣΠΑ. Λες και μόνο η χρηματοδότηση είναι το πρόβλημα σε κάθε τεχνικό έργο.
Κατ’αρχάς, να πούμε ότι η πράσινη μετάβαση καλώς είναι στην ατζέντα των συνδυασμών. Αν είναι. Μόνο και μόνο το όφελος από τους μειωμένους ρύπους για την υγεία των δημοτών μιας κυκλοφοριακά βεβαρυμμένης περιοχής, αξίζει την προσπάθεια. Η προσπάθεια όμως οφείλει να πετύχει. Αλλιώς χάνουμε χρόνο και χρήμα (κι ας είναι από ΕΣΠΑ).
Οι καταναλώσεις σε ρεύμα στη φόρτιση ενός σύγχρονου ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν είναι αυτές που μπορεί να φαντάζεται κάποιος. Ένα Tesla Model 3 για μια μόνο πλήρη φόρτιση χρειάζεται 50kWh. Αυτή είναι η ενέργεια που καταναλώνει ένα ψυγείο σε 2 εβδομάδες ή ένας φούρνος σε 25 ώρες και παρέχει αυτονομία 350-400km. Από την επαγγελματική μου εμπειρία, το πρόβλημα που αντιμετωπίζει με την ηλεκτροκίνηση πλήθος δυνητικών επενδυτών του ιδιωτικού τομέα είναι αυτό του δικτύου ηλεκτροδότησης. Στην Αγία Παρασκευή, με εξαίρεση ελάχιστα οικοδομικά τετράγωνα, οι διακοπές ηλεκτροδότησης δεν είναι σπάνιο φαινόμενο. Κι αυτό χωρίς να έχουμε στο δήμο μας μεγάλες παραγωγικές μονάδες, πολυώροφες οικοδομές που φιλοξενούν εκατοντάδες ανθρώπους έκαστη ή σημαντικά ενεργειακά έργα παραγωγής που μπορεί να επηρεάζουν την «ποιότητα» του ηλεκτρικού ρεύματος. Τι μας κάνει να πιστεύουμε ότι είμαστε έτοιμοι για την εποχή της ηλεκτροκίνησης;
Επιπλέον, η ανάρτηση αναφέρει: «…πρόκειται για μια καλή ευκαιρία ώστε ο Δήμος Αγίας Παρασκευής να προχωρήσει άμεσα σε σχεδιασμό σχετικά με την ανάπτυξη πλατφόρμας απομακρυσμένης διαχείρισης συσκευών για τη φόρτιση ηλεκτρικών Ι.Χ. και τη μίσθωση ποδηλάτων, εφαρμογές (web & mobile) για την πληροφόρηση των πολιτών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, σύνδεση της πλατφόρμας διαχείρισης συσκευών με άλλες υπηρεσίες («έξυπνη» στάθμευση με ασύρματους αισθητήρες, πληροφοριακά συστήματα ΚΤΕΛ, ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ) κ.λπ……» ΔΗΛΑΔΗ, τα «πετάει όλα σε έναν κουβά» χωρίς να γνωρίζει καλά – καλά για τι πράγμα μιλάει. Κατά πρώτον, ανάπτυξη πλατφόρμας απομακρυσμένης διαχείρισης συσκευών για τη φόρτιση ηλεκτρικών Ι.Χ. δεν απαιτείται. Υπάρχουν έτοιμες λύσεις, δοκιμασμένες στο εξωτερικό πάνω από δεκαετία, στη χώρα μας κάτι λιγότερο και πολλές προτείνονται για αγορά άδειας χρήσης από τον ίδιο τον προμηθευτή του φορτιστή. Στην ουσία τα «πρωτόκολλα επικοινωνίας» των φορτιστών είναι κοινά μεταξύ κατασκευαστών και αλλάζει μόνο το «περιβάλλον χρήστη» με διαφορετικές επιλογές στις διευκολύνσεις, τον τρόπο πληρωμής και τον τρόπο φόρτισης (προτεραιότητα φορτίου σε χρήστες κλπ). Άλλο αυτό, άλλο η μίσθωση ποδηλάτων, άλλο οι εφαρμογές ενημέρωσης πολιτών (που δεν έχει σχέση με πράσινη μετάβαση), άλλο «έξυπνη» στάθμευση. Όταν όμως δεν γνωρίζεις τι πραγματεύεσαι είναι όλα «ίσωμα». Εδώ δεν μπορούν να ρυθμίσουν τα φώτα να ανάβουν το βράδυ και να σβήνουν το πρωί, θέλουν και πόρους για ανάπτυξη λογισμικού, λες και αυτή είναι η δουλειά του δήμου…να γίνει «software developer»!
Τέλος, περίμενα και μια γενική τοποθέτηση ως προς τη χωροθέτηση. Πού θα μπουν οι φορτιστές έχει σκεφτεί κανείς; Στα σπασμένα πεζοδρόμια της κεντρικής πλατείας ανάμεσα από καταστήματα, ζαρντινιέρες, κολόνες, τηλεφωνικούς θαλάμους, περίπτερα, κάγκελα, πινακίδες και κάδους απορριμμάτων; Ή μήπως οι 2 θέσεις στάθμευσης στο «προσεκτικά επιλεγμένο» Φαρμακείο Σούλη Σταθοπούλου είναι αρκετές για μια φιέστα, ίσα να πούμε ότι κάτι κάναμε; Ρώτησε κανείς την αξιότιμη κα. Σταθοπούλου αν επιθυμεί να «κλείσει» η πρόσοψη του κομβικού φαρμακείου της με ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα φορτίζουν με τις ώρες, ασχέτως αν ανήκουν σε πελάτες ή όχι;;;
Δεν θέλω να αναφερθώ στα πατίνια και τα ποδήλατα. Αυτά εξυπηρετούν μια μικρή μόνο μερίδα ατόμων ως μέσο μετακίνησης. Δεν εξυπηρετούν τους μεγαλύτερους σε ηλικία, τους πιο εύσωμους, τους ανήμπορους, τους επαγγελματίες που μεταφέρουν και κάτι βαρύ μαζί τους και σαφέστατα δεν εξυπηρετούν καθόλου σε άσχημες καιρικές συνθήκες. Ας μπουν 10 θέσεις στους σταθμούς μετρό. Δεν θα αλλάξει κάτι. Μια δημοτική συγκοινωνία όμως, η οποία θα ήταν δωρεάν για τους δημότες, με συχνά δρομολόγια ευέλικτων μίνι-βαν από το Κολλέγιο, μέχρι το μετρό, θα άλλαζε! Ένα πάρκινγκ Ι.Χ. για να τονωθεί η αγορά της Αγ. Παρασκευής θα μεταμόρφωνε την πόλη και θα την ξαναζωντάνευε!
Κάθε μετάβαση είναι δύσκολη και απαιτεί γνώση του αντικειμένου και ξεκάθαρη στόχευση. Η «πράσινη ενεργειακή μετάβαση» απαιτεί και μια ολιστική αντιμετώπιση, ώστε ναι μεν να επωφεληθούμε από τα καλά που προσφέρει, αλλά να μην «ξεκάνουμε» τις εύθραυστες υποδομές μας. Αν τοποθετηθούν 2 σταθμοί φόρτισης στο φαρμακείο Σταθοπούλου οι υποδομές μας δεν θα πάθουν τίποτα! Μετάβαση όμως δεν το λες…
ΔΙΠΛ. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
Υποψ. Δημοτικός Σύμβουλος με τη ΝΕΑ ΑΡΧΗ για την ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
—–
Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του www.aparaskevi-images.gr , στέλνοντας φωτογραφίες, video, ή ένα μήνυμα στο info@aparaskevi-images.gr Ή μπείτε στην σελίδα μας στο Facebook ή στο Twitter.
Απαγορεύεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο η χρήση ή η αναπαραγωγή των άρθρων και των φωτογραφιών της ιστοσελίδας aparaskevi-images.gr, σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς να αναγράφεται η πηγή προέλευσης. Η χρήση και η αναπαραγωγή αυτών για εμπορικούς σκοπούς απαιτεί την έγγραφη άδεια του ιδιοκτήτη και κατόχου των αντιστοίχων δικαιωμάτων