–
Γράφει η Λένα Μαρκή
Εγκρίθηκε λοιπόν από το δημοτικό συμβούλιο στις 31/5/2023, μετά κόπων και βασάνων, η Κυκλοφοριακή Μελέτη Πευκακίων, μια μελέτη που αποτελεί τρόπον τινά κομμάτι του ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας). Ολοκληρωμένη συζήτηση επί του θέματος είχε γίνει στην προηγούμενη συνεδρίαση, όπου υπήρξαν πολλές διαφωνίες από την Αντιπολίτευση και από κατοίκους της περιοχής και τότε είχε καταψηφιστεί ακόμη και από μέλη της συμπολίτευσης.
Να σημειωθεί ότι ενώ βρίσκεται σε διαβούλευση το ΣΒΑΚ για την πόλη, αποφασίστηκε από τη δημοτική Αρχή Ζορμπά ένα κομμάτι που αφορά την περιοχή των Πευκακίων να επισπευσθεί με στόχο να αποσυμφορήσει τη συνοικία και να μπει επιτέλους μια κυκλοφοριακή τάξη. Επίσης, στη συγκεκριμένη συνεδρίαση εγκρίθηκε και η ανάπλαση της οδού Αγίας Τριάδος, όταν εξευρεθούν τα χρήματα φυσικά, και η μετατροπή της σε μονόδρομο.
Πόσο όμως βελτιώνεται η παρούσα κατάσταση με την νέα μελέτη;
Όπως ειπώθηκε στο Δ.Σ. και μετά από αιτήματα κατοίκων, στόχος ήταν να εμποδιστεί η διαμπερής κυκλοφορία που επιβαρύνει την περιοχή και κυρίως το πρόβλημα που εστιάζεται γύρω από τις οδούς Καβάφη, Αγάθωνος, κλπ. Προτάθηκε λοιπόν στο προηγούμενο Δ.Σ. να γίνει μια συνάντηση με την παρουσία τόσο του μελετητή, όσο και αρμόδιου από την Τεχνική Υπηρεσία για να βρεθεί μια χρυσή τομή και να εγκριθεί η μελέτη σε επόμενη συνεδρίαση. Η πρόταση αυτή δεν έγινε ποτέ ουσιαστικά πράξη ή υλοποιήθηκε μόνο σε ένα μέρος της. Γιατί, όταν τις επόμενες ημέρες έγινε εκκίνηση της πρόσκλησης από τον κ. Γιάννη Μυλωνάκη (Αλλάζουμε) άρχισαν οι απώλειες! Ο Δήμαρχος κ. Ζορμπάς δεν δέχτηκε να παραστεί, ομοίως ο μελετητής και όπως καταγγέλθηκε από τον κ. Γιάννη Σταθόπουλο (Νίκη των πολιτών) απαγορεύτηκε από το Δήμαρχο στον συγκοινωνιολόγο του Δήμου να παραστεί! Από τους επικεφαλής των παρατάξεων συμμετείχαν οι κ.κ. Σταθόπουλος, Μυλωνάκης και Οικονόμου (Νέα Αρχή), ο κ. Μουστόγιαννης (Μια γενιά μπροστά) δεν συμμετείχε από προσωπική επιλογή όπως δήλωσε και ο κ. Γκιζιώτης δήλωσε ότι δεν ενημερώθηκε. Εν τέλει σε συζήτηση με ορισμένους κατοίκους που παραβρέθηκαν βρέθηκε μια μέση λύση και αυτή η πρόταση έφτασε στο Δ.Σ. προς ψήφιση. Την απουσία τόσο του μελετητή όσο και του αρμόδιου υπάλληλου του Δήμου ο κ. Μυλωνάκης την απέδωσε σε φόβο του Δημάρχου να παραστούν, διερωτώμενος το γιατί. Παρότι, όπως είπε, υπάρχουν προβλήματα που για να λυθούν χρειάζονται διάλογο και διαβούλευση. Κατηγόρησε δε τον κ. Ζορμπά ότι δεν τον ενδιαφέρει να βρεθεί μια χρυσή τομή ούτε είναι υπέρ της συναίνεσης.
Η Αγία Παρασκευή, τόνισε ο κ. Μυλωνάκης, χρειάζεται ένα ΣΒΑΚ που θα μειώνει τις μετακινήσεις των κατοίκων με το αυτοκίνητο και θα ενισχύει τις μετακινήσεις των πεζών. Υποχρέωση λοιπόν της δημοτικής Αρχής είναι να ακολουθήσει τη διαδικασία που προτάθηκε (σ.σ. η συνάντηση), ώστε να εντοπιστούν τα προβλήματα και να αναζητηθούν οι λύσεις από υπεύθυνους επαγγελματίες (μελετητής, συγκοινωνιολόγος). Αντίθετα, οι παρατάξεις βρέθηκαν προ τετελεσμένου γεγονότος, δήλωσε ο κ. Μυλωνάκης, αναγκαζόμενοι να παραβλέψουν τα προβλήματα και να κάνουν το σταυρό τους να σταματήσει αυτό σε ανώτερη Αρχή και εκείνη να λύσει τα προβλήματα που θα εμφανιστούν στην πράξη.
Βέβαια όπως είπε ο κ. Σταθόπουλος κανείς δεν γνωρίζει τι θα γίνει όταν εφαρμοστεί η μελέτη. Χαρακτήρισε απαράδεκτες τις περιπορείες που δημιουργούνται και έφερε συγκεκριμένο παράδειγμα. Κατηγόρησε τη συμπολίτευση ότι δεν θέλουν να δουλέψουν πάνω στο σχέδιο αυτό, έχουν «πλήρη τεμπελιά» όπως είπε.
Ισχυρές επιφυλάξεις διατύπωσε και ο κ. Γιώργος Οικονόμου και μίλησε για έλλειψη απαντήσεων σε βασικά ερωτήματα. Δήλωσε ότι, θα ψηφίσει την εισήγηση για να μην υπάρξει κωλυσιεργία, γιατί η περιοχή αυτή με τον τρόπο που λειτουργεί σήμερα είναι επικίνδυνη και πρέπει να προστατευτεί το κυκλοφοριακό στην πόλη.
Τα ανορθόδοξα της υπόθεσης
-Παρόλες τις περγαμηνές και τα εύσημα που έλαβε από τον κ. Ζορμπά το μελετητικό γραφείο, κάποιες ενέργειές του δείχνουν εντελώς αψυχολόγητες. Όπως αποκαλύφθηκε στο Δ.Σ. οι μετρήσεις στην επιλεγμένη περιοχή έγιναν τους μήνες Ιούνιο – Ιούλιο 2021 εν μέσω πανδημίας και μειωμένης κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων! Αποτέλεσμα ήταν η εκτίμηση ότι δεν υπάρχει μεγάλος βαθμός διαμπερούς κυκλοφορίας. Παρόλα αυτά έγιναν μετατροπές για να αποσυμφορήσουν τη «χαμηλή» διαμπερή κυκλοφορία.
-Οι μετατροπές αυτές οδηγούν σε άσκοπες περιπορείες (παραδείγματα αναφέρονται στο βίντεο) και πιθανά σε παραβιάσεις του ΚΟΚ (ομοίως στο βίντεο), δημιουργώντας κυκλοφοριακό φόρτο και αυξάνοντας την περιβαλλοντική ρύπανση!!!
-Κατά τα λεγόμενα του Δημάρχου, ο μελετητής όταν προσκλήθηκε στη συνάντηση είπε, ότι δεν έχει τίποτε άλλο να πει και δεν θα παραστεί. Προφανώς ξεχνάει πως έχει λάβει σημαντική αμοιβή για την εργασία του. Για να υπάρχουν δε ακόμη απορίες, σκεφτόμαστε, ότι μάλλον δεν υπήρξε κατανοητός στις προηγούμενες συναντήσεις. Εξάλλου, όταν υπάρχουν νέες κυκλοφοριακές προτάσεις δεν οφείλει να εκφέρει άποψη εάν αυτές είναι εφαρμόσιμες; Όσον αφορά τον υπάλληλο του Δήμου, τουλάχιστον παραβρέθηκε στη συνεδρίαση και προέβη σε διευκρινίσεις σχετικά με τη μελέτη.
-Παρά τις όποιες αμφιβολίες είχε μερίδα της αντιπολίτευσης, η μελέτη εγκρίθηκε και αυτό γιατί όταν η δημοτική Αρχή λέει ότι αυτή είναι η μελέτη και δεν αλλάζει, δεν έχεις και πολλές επιλογές. Κατανοητή λοιπόν η στάση των επικεφαλής των παρατάξεων «Νίκη των πολιτών», «Νέα Αρχή» και «Αλλάζουμε». Όσον αφορά τον κ. Αλέξανδρο Μουστόγιαννη, όπως και στην προηγούμενη συνεδρίαση ομοίως και σε αυτή, πέραν του ότι υπήρξε σύμφωνος με την θέση της δημοτικής Αρχής, παρουσιάστηκε να κάνει αντιπολίτευση στην αντιπολίτευση.
-Παρότι γενικά ήταν μια ήρεμη συνεδρίαση δεν έλλειψαν και οι εντάσεις, ορισμένες από τις οποίες πυροδοτήθηκαν από την ίδια την πρόεδρο του Δ.Σ.. Είναι σημαντικό να γνωρίζει ότι, όταν ο/η πρόεδρος προσπαθεί να επαναφέρει στην τάξη κάποιον δημοτικό σύμβουλο, καλό είναι να αποφεύγει να χρησιμοποιεί εκφράσεις όπως «συνήγορος του κ. Σταθόπουλου», αν δεν θέλει να προκαλέσει αντιδράσεις. Όπως δεν μπορεί να διακόπτει συνεχώς συγκεκριμένους ομιλητές και να δείχνει ανοχή σε άλλους. Οφείλει δε ο /η πρόεδρος να διαθέτει διπλωματία και ικανότητα ελιγμού όταν μετέχουν στη συνεδρίαση και πολίτες. Είναι σαφές, ότι δεν είναι εύκολο στους πολίτες, ούτε και είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργίας ενός δημοτικού συμβουλίου και να τον ακολουθούν με πειθαρχία.
-Αξιοσημείωτο είναι ότι ακόμα και τώρα κατατίθενται προτάσεις από σχεδόν όλη την αντιπολίτευση για αλλαγές στην κυκλοφορία στην συγκεκριμένη περιοχή. Προφανώς τώρα ωριμάζει σαν σκέψη το ΣΒΑΚ και οι προηγούμενες συναντήσεις ήταν απλά ενημερωτικές. Επίσης ξαφνικά εμφανίστηκαν κάτοικοι, αρκετοί από αυτούς γνώστες του αντικειμένου λόγω επαγγέλματος, που ενδιαφέρονται και κάνουν προτάσεις. Γιατί δεν παρουσιάστηκαν στις προηγούμενες διαβουλεύσεις και γιατί δηλώνουν ανενημέρωτοι; Μάλλον κάτι δεν πήγε καλά στην επικοινωνία για το ΣΒΑΚ ….
Βιαστικά …
Ακόμη και κάποιος που δεν έχει τεχνικές γνώσεις παρακολουθώντας τη συζήτηση αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την συγκεκριμένη μελέτη.
- Δημιουργεί άσκοπες περιπορείες
- Αυξάνει τον κυκλοφοριακό φόρτο
- Αυξάνει την περιβαλλοντική επιβάρυνση
- Υπάρχει ενδεχόμενο να μην εγκριθεί είτε από την Περιφέρεια, είτε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση
- Οδηγεί σε πιθανές παραβιάσεις του ΚΟΚ
- Κάνει σαφές ότι με την εφαρμογή της θα εμφανιστούν προβλήματα
Ας μας εξηγήσει λοιπόν κάποιος αρμόδιος γιατί προχωρά η εφαρμογή της. Και πως ένα σοβαρό και φημισμένο μελετητικό γραφείο δέχεται να βάλει το όνομά του σε μια, όπως συνάδει, προβληματική μελέτη. Ο Δήμαρχος θεωρεί ότι μερίδα της αντιπολίτευσης επιθυμούσε την αναβολή της συζήτησης για μετά τις δημοτικές εκλογές γιατί είχε συμφέρον ψηφοθηρικό. Άραγε, ο ίδιος αποδέχεται να προχωρήσει σε ένα έργο που ξεκινά με τόσα σοβαρά προβλήματα και επιβαρύνσεις για την πόλη;
Εκλογές έρχονται …
—–
Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του www.aparaskevi-images.gr , στέλνοντας φωτογραφίες, video, ή ένα μήνυμα στο info@aparaskevi-images.gr Ή μπείτε στην σελίδα μας στο Facebook ή στο Twitter.
Απαγορεύεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο η χρήση ή η αναπαραγωγή των άρθρων και των φωτογραφιών της ιστοσελίδας aparaskevi-images.gr, σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς να αναγράφεται η πηγή προέλευσης. Η χρήση και η αναπαραγωγή αυτών για εμπορικούς σκοπούς απαιτεί την έγγραφη άδεια του ιδιοκτήτη και κατόχου των αντιστοίχων δικαιωμάτων