Αρχική ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ Δήμητρα Γαλανού: Σκέψεις για την παραχώρηση σχολικών χώρων σε σωματεία

Δήμητρα Γαλανού: Σκέψεις για την παραχώρηση σχολικών χώρων σε σωματεία

Μετά την δημοσίευση ανακοίνωσης του ΓΣΑΠ για το θέμα της παραχώρησης των αθλητικών σχολικών προαυλείων/ χώρων σε αθλητικά σωματεία της πόλης μας, οφείλω ως μέλος της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να τοποθετηθώ δημοσίως.

Στην εν λόγω ανακοίνωση αναφέρεται ότι «Ευχαριστούμε επίσης και την κ. Δήμητρα Γαλανού, εκπρόσωπο της παράταξης «ΝΕΑ ΑΡΧΗ» του κ. Οικονόμου, για την συναινετική της προσέγγιση στην ομιλία της ενώπιον της Επιτροπής.»

Φέρω την ηθική υποχρέωση να προσδιορίσω το χαρακτηρισμό «συναινετική», ώστε να μην μεταφραστεί ως «διπλωματική» η προσέγγιση και η συνολική μου στάση στο εν λόγω ζήτημα. Είμαι πάντα συναινετική σε θέματα που αφορούν αθλητισμό και παιδιά. Ως μητέρα και εκπαιδευτικός αντιλαμβάνομαι πλήρως την ανάγκη των νέων να αθληθούν μέσω των συλλόγων, αλλά και των σχολείων να διαφυλάξουν τον χαρακτήρα τους και να παρέχουν κατά προτεραιότητα στα παιδιά του σχολείου τις αθλητικές υποδομές. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να τηρείται η προβλεπόμενη διαδικασία και να μην γίνεται πεδίο αυθαιρεσίας και πελατειακών σχέσεων. Διατηρώ πολλούς προβληματισμούς για τις προθέσεις μερικών , τους κακούς  χειρισμούς των αρμοδίων και τις ακρότητες που σημειώθηκαν. Για το υπόψη θέμα οφείλω να επισημάνω ότι:

  1. Παρά το μικρό χρονικό διάστημα που ασχολούμαι ενεργά ως αναπληρωματικό μέλος της ΣΕΠΕ, έχω προβεί στη διαπίστωση ότι πολλά ζητήματα, αιτήματα και αλληλογραφία αποκρύπτονται ή καθυστερούν να φτάσουν στα μέλη της Επιτροπής, με αποτέλεσμα να μην έχουμε έγκαιρη και σφαιρική γνώση των ζητημάτων που έρχονται προς συζήτηση / ψήφιση. Στο θέμα της παραχώρησης των σχολικών χώρων είχαν αποσιωποιηθεί προτάσεις της Ένωσης για χρήση των δύο σχολείων. Ακόμα κι αν κάποια τέτοια πρόταση δεν εξυπηρετούσε τον αθλητικό, γιατί δεν ενημερωθήκαμε συνολικά; Γιατί άνοιξε το 7ο Δημοτικό Σχολείο για προπόνηση σωματείου από το Διευθυντή του, χωρίς να έχουμε γνώση; Ποιος μεσολάβησε; Δεν χτίζεται έτσι η αξιοπιστία και η συναίνεση.
  2. Η σημερινή δημοτική αρχή έχει κριθεί, κατά γενική ομολογία, ως ανεπαρκής στη δημιουργία νέων αθλητικών υποδομών. Μοιραία, και πιθανότατα τεχνηέντως, η κατάσταση αυτή οδηγεί σε εντάσεις της σχολικής κοινότητας, γονέων και συλλόγων αθλητικών σωματείων. Η μέθοδος του “κοινωνικού αυτοματισμού” που εργαλειοποιεί η Διοίκηση Ζορμπά δεν λύνει το πρόβλημα. Θα μπορούσε να το λύσει αν ήταν συνεπής στην εκτέλεση του Τεχνικού Προγράμματος και είχε κατασκευάσει το κλειστό προπονητήριο. Ποιος την εμπόδιζε;
  3. Η συνεδρίαση της ΣΕΠΕ διαλύθηκε μετά την τοποθέτηση του δημάρχου, στην οποία τόνισε ουσιαστικά ότι η απόφαση έχει ήδη παρθεί. Η επιτομή της αλαζονείας!!! Αυτό έκανε τα μέλη να αποχωρήσουν, εγώ δε είχα αποχωρήσει ήδη για σοβαρό οικογενειακό λόγο. Δεν βρέθηκε ποτέ ο χρόνος για να τοποθετηθώ για δεύτερη φορά και να δηλώσω τη δυσαρέσκειά μου για όλα όσα δεν είχα γνώση και τα έμαθα εκείνη τη στιγμή, αποπροσανατολίζοντάς με από την ουσία του προβλήματος.

Δυόμιση χρόνια μετά τον εγκλεισμό των παιδιών, και στο πλαίσιο της οικονομικής δυσπραγίας πολλών οικογενειών, τα ανοιχτά σχολεία είναι απαραίτητα για την ψυχική και σωματική τους υγεία. Από την άλλη μεριά, είναι βέβαιο ότι μία  δημοτική αρχή, με οργάνωση και πρόγραμμα, που μπορεί να πείσει για τις προθέσεις της, έχει την δυνατότητα να βρει λύσεις και να ελαχιστοποιήσει τέτοιου είδους αντιδράσεις εκατέρωθεν.

Γαλανού Δήμητρα

Αναπληρωματικό Μέλος Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής για την «Νέα Αρχή»

—-

Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του www.aparaskevi-images.gr , στέλνοντας φωτογραφίες, video, ή ένα μήνυμα στο  info@aparaskevi-images.gr Ή μπείτε στην σελίδα μας στο Facebook  ή στο Twitter.

Απαγορεύεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο η χρήση ή η αναπαραγωγή των άρθρων και των φωτογραφιών της ιστοσελίδας aparaskevi-images.gr, σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς να αναγράφεται η πηγή προέλευσης. Η χρήση και η αναπαραγωγή αυτών για εμπορικούς σκοπούς απαιτεί την έγγραφη άδεια του ιδιοκτήτη και κατόχου των αντιστοίχων δικαιωμάτων.