Κατά τη διάρκεια της επίσημης ενημέρωσης για την πορεία της πανδημίας την 14η Απριλίου, ο Αναπληρωτής Υπ. Υγείας, Β. Κοντοζαμάνης, ανακοίνωσε τις κατηγορίες των Υπαλλήλων του Δημοσίου Τομέα για τις οποίες θα ισχύσει ο υποχρεωτικός αυτό-έλεγχος με self-test.
Επιπλέον, περιέγραψε τη διαδικασία, το πόσες φορές θα πρέπει να διενεργείται, ενώ ανακοίνωσε «περικοπή αποδοχών» σε περίπτωση που ο Υπάλληλος δεν προσκομίζει τη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος, καθώς και πειθαρχική ευθύνη στον αρμόδιο προϊστάμενο προσωπικού.
Δεδομένης της σπουδαιότητας του θέματος, παραθέτουμε επί λέξει το σχετικό απόσπασμα όσων ανακοίνωσε:
« Β. ΚΟΝΤΟΖΑΜΑΝΗΣ: Καλησπέρα σας. Καταρχάς σας ενημερώνουμε ότι ο εφοδιασμός των φαρμακείων και η διάθεση των self test από αυτά εξελίσσεται ομαλά. Μέχρι στιγμής, 10.155 φαρμακεία έχουν διαθέσει 832.831 self test σε συμπολίτες μας. Όπως έχει ήδη τονιστεί, η δράση αυτή συμπληρώνει τη στρατηγική μας σε ό,τι αφορά τους διαγνωστικούς ελέγχους ανίχνευσης του κορονοϊού.
Μετά τα σχολεία επεκτείνεται και σε άλλους τομείς δραστηριοτήτων, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα, και το σχέδιο αυτό εισέρχεται στη δεύτερη φάση υλοποίησής του από τη Δευτέρα 19 Απριλίου 2021. Η προτεραιότητα που έχει δοθεί σε αυτές τις ομάδες στηρίχθηκε στα εξής κριτήρια.
Πρώτον, στην ελεγχόμενη και ασφαλή λειτουργία συγκεκριμένων δραστηριοτήτων της οικονομίας και του Κράτους και δεύτερον, στα διαθέσιμα αποθέματα self test με βάση τις παραδόσεις που έχουν γίνει ως σήμερα από τους αναδόχους και τον επαρκή εφοδιασμό των φαρμακείων σε όλη τη χώρα.
Σε ό,τι αφορά στο δημόσιο τομέα, οι κατηγορίες οι οποίες καλούνται σε υποχρεωτικό έλεγχο με self test είναι οι εξής:
– Οι υπάλληλοι των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών.
– Οι υπάλληλων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ Βαθμού που απασχολούνται στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι».
– Οι απασχολούμενοι στις υπηρεσίες καθαριότητας.
– Οι δικαστικοί λειτουργοί και οι δικαστικοί υπάλληλοι.
Σε κάθε περίπτωση, όπως τονίστηκε και από τον Υπουργό Εργασίας, οι εργαζόμενοι που σήμερα ανακοινώνονται θα πρέπει να συμπληρώσουν στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr τη βεβαίωση πραγματοποίησης του οικιακού τεστ, ακολουθώντας τις οδηγίες που έχουν ήδη δοθεί σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Και στον δημόσιο τομέα, στις κατηγορίες αυτές, ο αυτοδιαγνωστικός έλεγχος διενεργείται μία φορά την εβδομάδα πριν από την προσέλευση του εργαζόμενου στον τόπο παροχής εργασίας και έχει ισχύ για μία εβδομάδα από την ημέρα διενέργειάς του. Ο έλεγχος διενεργείται έως και 24 ώρες προ της πρώτης ημέρας της εβδομάδος που ο υπάλληλος παρέχει την υπηρεσία του με φυσική παρουσία.
Στην περίπτωση που ο εργαζόμενος καλείται εκτάκτως να παραστεί στο χώρο εργασίας του, δύναται κατ’ εξαίρεση να πραγματοποιείται και αυθημερόν ο έλεγχος, αλλά σε κάθε περίπτωση προ της εισόδου του στο χώρο εργασίας.
Όπως με τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα, έτσι και για τους συγκεκριμένους υπαλλήλους στον δημόσιο τομέα, η διαδικασία παραλαβής των τεστ από τα φαρμακεία είναι η ίδια. Κατόπιν επίδειξης του ΑΜΚΑ, τα στοιχεία των οποίων θα δοθούν από το Υπουργείο Εσωτερικών στην ΗΔΙΚΑ.
Η διαδικασία καταχώρησης, όπως είπαμε, είναι η ίδια και εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα εκτύπωσης της δήλωσης από την πλατφόρμα, ο υπάλληλος ή ο λειτουργός μπορεί να συμπληρώσει την δήλωση χειρόγραφα, σύμφωνα με σχετικό υπόδειγμα που υπάρχει στην ιστοσελίδα self-testing.gov.gr.
Τέλος, στους υπαλλήλους που υποχρεούνται να υποβληθούν σε διαγνωστικό έλεγχο και δεν προσκομίζουν κατά την προσέλευση τους στην εργασία δήλωση αρνητικού αποτελέσματος, η υπηρεσία προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για την περικοπή αποδοχών λόγω μη παροχής εργασίας με υπαιτιότητα του υπαλλήλου και σύμφωνα με το άρθρο 43 το υπαλληλικού κώδικα ή άλλες αντίστοιχες διατάξεις
Οι σχετικές δηλώσεις κατατίθενται στην αρμόδια υπηρεσία προσωπικού. Ο αρμόδιος προϊστάμενος προσωπικού είναι υπεύθυνος και υποχρεωμένος για την τήρηση των ως άνω μέτρων και φέρει ευθύνη που ελέγχεται πειθαρχικώς, εφόσον προσέλθει στο χώρο εργασίας υπάλληλος χωρίς την σχετική δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.
Ευχαριστώ πολύ. »