Ο Περιβαλλοντικός Σύλλογος Κοντοπεύκου τοποθετείται για το Αθλητικό Κέντρο στα Πευκάκια

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ –ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ

ΚΟΝΤΟΠΕΥΚΟΥ-ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ –ΠΕΥΚΑΚΙΩΝ

Ο Σύλλογός μας χαιρετίζει με ικανοποίηση την πρωτοβουλία της Δημοτικής αρχής, να μας κοινοποιήσει την πρόταση σχεδίασης γηπέδων και κτισμάτων, στο χώρο που προορίζεται για Αθλητικές εγκαταστάσεις στα Πευκάκια, καθώς επίσης και την δυνατότητα να εκφράσουμε άποψη για ένα τόσο σημαντικό και μεγάλο έργο υποδομής, που θα καλύπτει τις ανάγκες της πόλης μας.

Από μια πρώτη, αλλά σχολαστική ματιά στην κάτοψη που έφτασε στα χέρια μας, ακόμα κι αν δεν είμαστε ειδικοί, διαπιστώσαμε πως η Αρχιτεκτονική- Μελετητική ομάδα, υλοποιώντας την θέληση της Δημοτικής Αρχής (υποθέτουμε), κατάφερε να “στοιβάξει” στον προσφερόμενο χώρο ένα πολύ μεγάλο αριθμό αθλητικών υποδομών .

Η πρώτη διαπίστωση-συμπέρασμα είναι πως δεν έχει χαρακτηριστικά ήπιας ανάπτυξης και περιβαλλοντικής ευαισθησίας.

Αντίθετα, μας δίνει την εικόνα μιας υπερεκμετάλλευσης του διατιθέμενου χώρου, με ελάχιστους χώρος πρασίνου και με υπερανάπτυξη αθλητικών γηπέδων, (5 γήπεδα τένις, 3 ανοιχτά γήπεδα μπάσκετ-βόλεϊ και 2 στεγασμένα, 2 γήπεδα beach Volley, 1 γήπεδο ποδοσφαίρου), εικόνα που παραπέμπει σε υπερτοπικό αθλητικό κέντρο και όχι σε ένα τοπικό αθλητικό κέντρο ήπιων δραστηριοτήτων, όπως εξάλλου ήταν και η διακηρυκτική θέση όλων των δημοτικών παρατάξεων μέχρι τις τελευταίες δημοτικές εκλογές.

Ενώ την ίδια ώρα, όπως έχει επισημανθεί ξανά από τον σύλλογο μας, η ανάγκη για ελεύθερους χώρους πρασίνου στην διάθεση των κατοίκων της περιοχής παραμένει ακάλυπτη.

Δεν μπορούμε να μην λάβουμε υπ’ όψιν μας στην τοποθέτησή μας, την εμπειρία μας ως Συλλογικότητα μιας περιοχής (Κοντόπευκο –Παράδεισος), που έχει πληγεί από τις επιπτώσεις των Μεγάλων Έργων (Αττικό Μετρό-Αττική Οδός). Έργων που ενώ προσέφεραν στις γειτονιές μας κάποιες βελτιώσεις της καθημερινότητας, συνοδεύτηκαν συγχρόνως με μη αναστρέψιμες βλαπτικές επιπτώσεις που συνετέλεσαν τελικά στην περιβαλλοντική υποβάθμιση της περιοχής, διότι δεν εφαρμόστηκαν ποτέ οι περιβαλλοντικές μελέτες που συνοδεύουν υποχρεωτικά τέτοιου είδους έργα.

Κυκλοφοριακή συμφόρηση, αύξηση της θερμοκρασίας, ηχορύπανση, ανεξέλεγκτο και αυθαίρετο πάρκινγκ, αέριοι επικίνδυνοι και καρκινογόνοι ρύποι (βενζόλιο, αιωρούμενα σωματίδια PM-10, όζον, διοξείδιο του θείου, διοξείδιο του αζώτου, το μονοξείδιο του άνθρακα) στο κόκκινο πολλές μέρες τον χρόνο.

Και σε όλα αυτά μέσο του παρόντος σχεδίου, έρχεται να προστεθεί και αποψίλωση δεκάδων πεύκων που αποτελούν ανάσα πρασίνου για την γειτονιά μας!

Ο μόνος τρόπος για την αποτροπή των παραπάνω, είναι τα κατάλληλα υλικά για την κατασκευή των εγκαταστάσεων, που να έχουν τις ιδιότητες μείωσης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. πχ οι χώροι στάθμευσης να διαθέτουν κατάλληλο δάπεδο και επαρκή σκίαση με σκίαστρα φυσικά (δενδροφυτεύσεις) ή τεχνητά μέσα.

Αδιαπραγμάτευτη βέβαια είναι η θέση μας για την προστασία και την διατήρηση του πράσινου.

Με αυτήν την αρνητική μας εμπειρία, ερχόμαστε να τονίσουμε και να κρούσουμε τον κώδωνα κινδύνου, για την δημιουργία ενός ακόμη παρόμοιου κέντρου, που θα δημιουργήσει πολλαπλασιαστικά πλέον περιβαλλοντικά προβλήματα, μια και απέχει μόλις ένα χιλιόμετρο από τον κόμβο και τον σταθμό  Δ. Πλακεντίας.

Μην ξεχνάμε πως τέτοιου είδους προβλήματα, δεν περιορίζονται στα συμβατικά γεωγραφικά όρια.

Άρα το θέμα αφορά πρωτίστως τα ίδια τα Πευκάκια και τις γειτονικές συνοικίες, αλλά κατ’ επέκταση ολόκληρη την πόλη.

Άποψή μας είναι και αυτό ζητάμε, να προβλεφθούν μέτρα αποτροπής όλων αυτών των επιβαρυντικών καταστάσεων για το περιβάλλον, όπως αυτά θα προβλέπονται σε απαραίτητη για τέτοιου μεγέθους έργα, κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική μελέτη.

Μελέτη που σίγουρα με την σύγχρονη πολεοδομική και αρχιτεκτονική οπτική, αλλά και την ανθρωποκεντρική προσέγγιση, θα το καθιστούν φιλικό και συμβατό με τον αμιγώς οικιστικό χαρακτήρα της περιοχής.

Παρακολουθώντας τους προβληματισμούς που δημοσιεύονται στα τοπικά ΜΜΕ από θεσμικούς εκπροσώπους ή ενεργούς πολίτες, συμμεριζόμαστε την αγωνία του καθενός, διαπιστώνοντας πως έχουμε το ίδιο οπτικό πρίσμα.

Κλείνοντας σας καλούμε, να δημοσιεύσετε και να θέσετε υπ’ όψιν του δημόσιου διαλόγου, τις μελέτες κυκλοφοριακής και περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που συνοδεύουν το έργο αυτό.

Το Δ.Σ.