Γιάννης Σιδέρης, ένα πρόσωπο που απασχολεί αρκετά το τελευταίο διάστημα την καθημερινότητα της Αγίας Παρασκευής. Απασχολεί τόσο με τις μελλοντικές αυτοδιοικητικές του επιλογές, αλλά κυρίως με τις επεμβάσεις και παρεμβάσεις που κάνει ως Αντιδήμαρχος Διεύθυνσης Περιβάλλοντος.
Επιλέξαμε αντί να αραδιάσουμε εμείς τις δράσεις και τις ικανότητες του Αντιδημάρχου, να μιλήσει εκείνος, να δώσει τις απαντήσεις και οι αναγνώστες μας να διακρίνουν το έργο του και τη συμβολή του στην αλλαγή νοοτροπίας στο θέμα Καθαριότητας. Τον ρωτήσαμε και απάντησε για τις σχέσεις του με τους εργαζόμενους, για το διαχωρισμό των Υπηρεσιών (βλπ Ο.Ε.Υ.) και τις διαμαρτυρίες που υπήρξαν, για την πολύκροτη υπόθεση της αγοράς “Ιόλα” και τα μελλοντικά του σχέδια.
Διαβάστε και “δείτε” τις μικρές λεπτομέρειες και τις σημασία πίσω από τις λέξεις.
Κε Σιδέρη είσαστε 4,5 χρ. Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, ένας τομέας ιδιαίτερα δύσκολος. Είστε ικανοποιημένος από το έργο σας (καθαριότητα, βυθιζόμενοι κάδοι, ανακύκλωση);
Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Καταρχάς να σας ευχαριστήσω για την πρόσκληση και τη φιλοξενία των απόψεών μου. Κατά τη διάρκεια της θητείας μου από τη θέση ευθύνης του Αντιδημάρχου Περιβάλλοντος στον Δήμο Αγίας Παρασκευής, προσωπική επιδίωξη αποτέλεσε η εμπέδωση μίας νέας αντίληψης στην κατεύθυνση της ολοκληρωμένης και βιώσιμης διαχείρισης των στερεών αποβλήτων. Στο πλαίσιο αυτό πετύχαμε τομές στην Υπηρεσία Καθαριότητας που είμαι σίγουρος ότι άφησαν το αποτύπωμά τους στην πόλη μας. Συγκεκριμένες μετρήσιμες δράσεις, οι οποίες είναι στενά αλληλένδετες μεταξύ τους, έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού και Εθνικού σχεδιασμού στη λογική μίας περιβαλλοντικά ορθής διαχείρισης και στοχεύουν στην καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του πολίτη.
Εγκαταστήσαμε 11 διπλά συστήματα βυθιζόμενων κάδων σε επιβαρυμένα σημεία της πόλης, τα οποία λειτουργούν με πρέσα και δέχονται σύμμεικτα απορρίμματα και ανακυκλώσιμα υλικά. Με την υιοθέτηση αυτού του σύγχρονου τρόπου απόθεσης απορριμμάτων και ανακυκλώσιμων υλικών ο Δήμος μας αναβαθμίστηκε αισθητικά και λειτουργικά. Με τη χρήση των βυθιζόμενων κάδων, απαλλάσσεται η γύρω περιοχή από τους παλαιούς κάδους και ελαχιστοποιείται η όχληση από οσμές. Στόχος μας είναι να συμπεριλάβουμε σταδιακά το οργανικό αντί των ανακυκλώσιμων υλικών, το οποίο επιβαρύνει περισσότερο λόγω οσμών, αλλά και το οποίο οφείλουμε να συλλέγουμε χωριστά σύμφωνα με τον Εθνικό Σχεδιασμό.
Λειτουργούμε το Κινητό Πράσινο Σημείο, το οποίο είναι ένα ειδικά διαμορφωμένο όχημα που επισκέπτεται κεντρικά σημεία της πόλης μας και συλλέγει υλικά προς ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση (όπως μπαταρίες, ηλεκτρικό ή ηλεκτρονικό εξοπλισμό, πλαστικά καπάκια, παιχνίδια, ξύλινα μικροαντικείμενα). Μάλιστα, από τις αρχές Σεπτεμβρίου χρησιμοποιείται εντατικά, τόσο στην ενημέρωση των δημοτών για τον καφέ κάδο οργανικού, όσο και στην περιβαλλοντική εκπαίδευση των μαθητών. Επισκεπτόμαστε τα σχολεία του Δήμου μας, συλλέγουμε υλικά που φέρνουν οι μαθητές από το σπίτι, ευαισθητοποιώντας τους έτσι γύρω από τις έννοιες της μείωσης, της επαναχρησιμοποίησης και της ανακύκλωσης και δίνουμε ανταποδοτικά είδη στα σχολεία που συμμετέχουν στη συλλογή πλαστικών καπακιών, όπως αμαξίδια, καταστροφείς εγγράφων ή κάδους.
Υιοθετήσαμε τη χωριστή συλλογή οργανικού υλικού με τη χρήση καφέ κάδου στις λαϊκές αγορές και στις Γωνιές Ανακύκλωσης. Κάθε βδομάδα συλλέγουμε περίπου 4 τόνους οργανικό υλικό από τις δύο λαϊκές αγορές της πόλης μας, έχοντας ξεπεράσει τον αρχικό μας στόχο. Το υλικό αυτό παραδίδεται ατελώς στο Εργοστάσιο Μηχανικής Ανακύκλωσης και Κομποστοποίησης στα Άνω Λιόσια για την παραγωγή λιπάσματος (κομπόστ) μετά από κατάλληλη επεξεργασία.
Δώσαμε έμφαση στην ειδική διαχείριση συγκεκριμένων ρευμάτων, μέσω της συνεργασίας του Δήμου με τον ΕΔΣΝΑ ή με αδειοδοτημένα Συστήματα Εναλλακτικής Διαχείρισης. Συλλέγουμε χωριστά ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, λαμπτήρες και φωτιστικά σώματα, οικιακές μπαταρίες και εγκαταλελειμμένα οχήματα. Επιπλέον, συλλέγουμε χωριστά τα κηπευτικά υπολείμματα, όπως κλαδιά και φύλλα, τα οποία δεν οδηγούνται πλέον για ταφή, αλλά για περαιτέρω επεξεργασία στο Εργοστάσιο Μηχανικής Ανακύκλωσης και Κομποστοποίησης. Επίσης, να τονίσω, ότι συλλέξαμε, μέσω αδειοδοτημένου συστήματος, τα αδρανή οικοδομικά υλικά (μπάζα), τα οποία είχαν εγκαταλειφθεί από τους παραγωγούς τους και επιβάρυναν την πόλη μας. Τα υλικά αυτά οδηγήθηκαν προς ανακύκλωση και όχι για ταφή, άρα δώσαμε μία περιβαλλοντικά ορθή λύση σε έναν τομέα που διαχρονικά υπέφερε η πόλη μας. Επόμενος στόχος είναι η συλλογή μαγειρικών ελαίων από τα νοικοκυριά.
Οργανώσαμε και συμμετέχουμε σε ενέργειες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών. Οι ενέργειες αυτές αφορούν, καταρχάς, στην έκδοση ενημερωτικών εντύπων για την καθαριότητα, την ανακύκλωση, τη χωριστή συλλογή οργανικού, τις Γωνιές Ανακύκλωσης, το Κινητό Πράσινο Σημείο. Παράλληλα, οργανώσαμε δράσεις για τη μείωση της πλαστικής σακούλας, όπου μοιράσαμε υφασμάτινα σακίδια και υφασμάτινες τσάντες με περιβαλλοντικό μήνυμα. Επίσης, συμμετείχαμε με περιβαλλοντικές δράσεις στην παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος και την παγκόσμια εβδομάδα μείωσης αποβλήτων, όπως και σε δράσεις περιβαλλοντικής εκπαίδευσης των μαθητών μέσω του Κινητού Πράσινου Σημείου και του Κινητού Σημείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Μάλιστα, ο Δήμος μας διακρίθηκε στον διαγωνισμό «Best City Awards» τα έτη 2016 και 2017 και βραβεύτηκε για τις περιβαλλοντικές δράσεις του.
Πέρα από τις δράσεις αυτές, όσον αφορά στις επενδύσεις σε μηχανήματα-οχήματα, ολοκληρώσαμε τη μελέτη προμήθειας για ένα νέο σάρωθρο, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Φιλόδημος, ένα νέο ανοιχτό ημιφορτηγό τύπου pick-up και δύο επιβατικά αυτοκίνητα για τις ανάγκες εποπτείας της καθαριότητας, ενώ έχει προβλεφθεί στον Προϋπολογισμό του 2019 η προμήθεια ενός απορριμματοφόρου, μίας υδροφόρας, ενός καδοπλυντηρίου και ενός κλειστού ημιφορτηγού.
Πριν ένα χρόνο είχατε παρουσιάσει το χώρο δημιουργίας του πράσινου σημείου και του αμαξοστασίου. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το όλο εγχείρημα;
Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Έχοντας σαφώς εντοπίσει το μείζον διαχρονικό θέμα της έλλειψης υποδομών στον Δήμο μας, έχουμε προβεί στη χωροθέτηση ακινήτου επί της οδού Λαυρίου, για το οποίο βρίσκονται σε εξέλιξη οι απαραίτητες νομικές και διοικητικές διαδικασίες, διαδικασίες, όμως, εξαιρετικά χρονοβόρες. Για τον ίδιο σκοπό και παράλληλα με την προσπάθεια αυτή, εξετάζουμε τις παραμέτρους για την αγορά ακινήτου όπου στεγάζεται σήμερα πρατήριο υγρών καυσίμων. Κατά την άποψή μου, η περίπτωση αυτή αποτελεί τη βέλτιστη λύση για να καλύψει τις ανάγκες στάθμευσης του στόλου του Δήμου μας, εφόσον πρόκειται για μία έκταση 5,5 στρεμμάτων περίπου, στην οποία ήδη εντάσσονται υποδομές, όπως συνεργείο, πλυντήριο, βουλκανιζατέρ. Ο Δήμος μας σε μία τέτοια έκταση μπορεί να διαμορφώσει μία εξαιρετικά σύγχρονη υποδομή, χωρίς να επιβαρύνει τη γύρω περιοχή. Στο πλαίσιο αυτό, οφείλει ο Δήμος να εξετάσει όλες τις απαιτούμενες παραμέτρους, ώστε, αν προκριθεί αυτή η λύση, να προχωρήσουν άμεσα οι απαραίτητες διαδικασίες.
Αν σήμερα ξεκινούσατε από την αρχή τα εν γένη καθήκοντά σας, ποιες ακόμα προτεραιότητες θα βάζατε και γιατί;
Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Για να χτίσουμε κάτι στέρεο, οφείλουμε να ξεκινήσουμε από τα θεμέλια, δηλαδή από τη διοικητική δομή. Αν σήμερα, λοιπόν, ξεκινούσα από την αρχή, θα έθετα ως απόλυτη προτεραιότητα την αναβάθμιση της Υπηρεσίας Καθαριότητας, μέσω της τροποποίησης του Οργανισμού, σε ανεξάρτητη Διεύθυνση και θα οικοδομούσα πάνω στη νέα αυτή διοικητική δομή από την πρώτη κιόλας μέρα. Όπως και να έχει, ο παραπάνω στόχος της αναβάθμισης της Υπηρεσίας έχει πλέον ολοκληρωθεί. Η νεοσύστατη Διεύθυνση Καθαριότητας και Διαχείρισης Απορριμμάτων λειτουργεί, πλέον, περισσότερο προγραμματισμένα, συντονισμένα και αποδοτικά.
Κατά τη θητεία σας διαχωρίστηκε ο τομέας της καθαριότητας σε δύο Διευθύνσεις μετά την ψήφιση του ΟΕΥ και μάλιστα υπήρξαν πολλά «παρατράγουδα» στο δημοτικό συμβούλιο. Όπως γνωρίζετε ψηφίστηκε στη δεύτερη επαναληπτική συνεδρίαση. Κατά τη γνώμη σας η νέα οργανωτική δομή θα ωφελήσει το Δήμο;
Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Όπως ήδη προανέφερα, θεωρώ ότι η τροποποίηση του Οργανισμού ήταν επιτακτική για να μπορέσει ο Δήμος μας να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και απαιτήσεις της επόμενης μέρας στον τομέα της ολοκληρωμένης και περιβαλλοντικά βιώσιμης διαχείρισης στερεών αποβλήτων. Το ΦΕΚ της τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Λειτουργίας δημοσιεύτηκε στις 11/10/2018. Με την τροποποίηση αυτή αναβαθμίστηκε η Υπηρεσία Καθαριότητας σε νέα Διεύθυνση οργανωμένη σε δύο Τμήματα. Το ένα Τμήμα αφορά στο Γραφείο Κίνησης και στην παρακολούθηση του μηχανολογικού εξοπλισμού και το δεύτερο στην ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων. Η νέα οργανωτική δομή θα ωφελήσει τον Δήμο μας. Οι πρώτες θετικές επιπτώσεις φάνηκαν ήδη κατά την κατάρτιση του Προϋπολογισμού για το έτος 2019. Είμαι σίγουρος ότι αντίστοιχα θετικά αποτελέσματα θα έχουμε και κατά την υλοποίηση του προγραμματισμού και των στόχων που έχουν τεθεί για τη νέα χρονιά. Να επισημάνω μάλιστα, ότι η αναγκαιότητα για την αναβάθμιση της υπηρεσίας ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων, έρχεται να επαληθευτεί και από την επιστολή του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τους Δήμους στις 25/10/2018, όπου επισημάνεται η αναγκαιότητα της χωριστής συλλογής ανακυκλώσιμων και οργανικών υλικών, δράσεις τις οποίες ο Δήμος μας ήδη υλοποιεί.
Είχαν άδικο όσοι πρόβαλαν διαφωνίες και ενστάσεις;
Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Όσες διαφωνίες και ενστάσεις υπήρξαν, δεν αφορούσαν στη προτεινόμενη δομή της υπό σύσταση διεύθυνσης και τις αρμοδιότητες αυτής, αλλά στις διοικητικές διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για την τελική έγκριση της τροποποίησης. Το ΦΕΚ της τροποποίησης δημοσιεύτηκε. Άρα, όσοι υποστήριζαν ότι η διαδικασία δεν ήταν σωστή και κατέθεσαν ενστάσεις, δεν δικαιώθηκαν.
Στη διάρκεια της θητείας σας τι προτεραιότητα δώσατε στη σχέση με τους εργαζόμενους για την υλοποίηση των στόχων σας;
Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Αναλαμβάνοντας τα καθήκοντα του Αντιδημάρχου Περιβάλλοντος, είχα καταστήσει σαφή την πρόθεσή μου για αποτελεσματική συνεργασία με όλους τους εργαζόμενους. Η επιδίωξή μου ήταν ξεκάθαρη. Να ξεπεράσουμε στερεοτυπικές αντιλήψεις του παρελθόντος και να θεσπίσουμε την απόλυτη ισοτιμία μεταξύ των υπαλλήλων, έστω και αν αυτό έπρεπε να επιτευχθεί με ρήξεις. Έμεινα πιστός σε αυτή μου την πεποίθηση και τελικά πιστεύω ότι πετύχαμε αυτόν τον στόχο. Την προσπάθειά μου για την αναβάθμιση της υπηρεσίας και την αλλαγή της κουλτούρας των υπαλλήλων ενστερνίστηκε το μεγαλύτερο ποσοστό του προσωπικού. Υπήρξαν και κάποιοι που αντιτάχθηκαν στην προσπάθεια αυτή. Εκεί υπήρξε σύγκρουση. Ήμουν σαφής εξαρχής. Πάνω από όλους μας και πέρα από προσωπικές επιδιώξεις, προτάσσονται οι ανάγκες του πολίτη και της πόλης μας.
Ωστόσο, απ’ όσο γνωρίζετε, επί Δημαρχίας Γιάννη Σταθόπουλου αριθμός δημοτικών υπαλλήλων παραπέμφθηκαν στο Πειθαρχικό Συμβούλιο, σας βρίσκει σύμφωνο η πρακτική αυτή αν λάβει κανείς υπόψιν του, ότι αυτά γίνονται για πρώτη φορά στο Δήμο της Αγίας Παρασκευής χρονικά;
Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Καθόσον γνωρίζω, η πειθαρχική διαδικασία αποτελεί μία απόρρητη διαδικασία και σίγουρα δεν κοινοποιείται. Επομένως, δεν μπορώ να γνωρίζω αν έχει εφαρμοστεί ή όχι κατά το παρελθόν. Κάθε δημόσιος λειτουργός είναι υπεύθυνος για την τέλεση των καθηκόντων του και τη νομιμότητα των υπηρεσιακών του ενεργειών, οι οποίες οφείλουν να ρυθμίζονται από τους κανόνες του πειθαρχικού δικαίου. Στο πλαίσιο αυτό, και σε συνέχεια αυτών που προανέφερα περί της ισοτιμίας μεταξύ των υπαλλήλων, όταν υπάρχει αντικειμενική και στοιχειοθετημένη παράλειψη, θεωρώ ότι η έσχατη λύση είναι η εφαρμογή των όσων αναφέρονται στη σχετική νομοθεσία.
Ποια είναι η σχέση σας, εννοώντας τη σχέση συνεργασίας, με το Δήμαρχο Γιάννη Σταθόπουλο; Παρατηρήσαμε ότι το τελευταίο διάστημα αρκετές φορές δεν υπερψηφίσατε κάποιες εισηγήσεις στο Δ.Σ. και επιλέξατε να δηλώσετε «παρών».
Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Για να επιτευχθεί ο σχεδιασμός μίας υπηρεσίας, απαιτείται συντονισμός, σύμπραξη και συνεργασία και άλλων Διευθύνσεων. Δυστυχώς, σε ορισμένες περιπτώσεις δεν ίσχυσε αυτό το τρίπτυχο, με αποτέλεσμα να υπάρχουν δυσλειτουργίες και προσκόμματα στις διαδικασίες, όπως επίσης και έντονες καθυστερήσεις στην υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων. Ως εκ τούτου, όφειλα, και εκ του ρόλου μου, να ασκήσω την απαιτούμενη πίεση στον Δήμαρχο, με μοναδικό μου στόχο να λειτουργήσει καταλυτικά στο μείζον θέμα του συντονισμού των υπηρεσιών, γεγονός απαραίτητο, σήμερα, για την υλοποίηση κάθε καινοτόμας πρωτοβουλίας. Από την άλλη, δεν μπορώ να παραγνωρίσω το γεγονός ότι ο Δήμαρχος και η Δημοτική Αρχή στήριξαν εξαρχής το όραμά μου και το πλάνο μου για την αναβάθμιση της Υπηρεσίας Καθαριότητας σε όλους τους τομείς.
Να θεωρήσουμε ότι η υπόθεση «Ιόλα» δημιούργησε κάποια απόσταση ανάμεσά σας; Ήσασταν ένας εκ των δύο -μαζί με την κ. Πετσατώδη- που δημιουργήσατε το κείμενο με τις προϋποθέσεις, βάσει του οποίου μάλιστα υπερψηφίστηκε η αγορά. Τι προσδοκίες είχατε; Σας ενόχλησε που δεν τηρήθηκε η απόφαση του Δ.Σ.;
Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Καταρχάς θεωρώ ότι κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει με τη λογική της απόκτησης και αξιοποίησης από τον Δήμο μας του κτήματος και της Βίλας Ιόλα. Ως μέλος της ορισθείσας Επιτροπής Αξιολόγησης για την απευθείας αγορά του ακινήτου, θεώρησα χρέος μου να πιέσω για τη μείωση του προτεινόμενου ποσού αγοράς. Με δική μου πιεστική παρέμβαση καταφέραμε μείωση της τάξεως των 150.000 €, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο. Παράλληλα, καταθέσαμε με την κ. Πετσατώδη κοινή πρόταση, η οποία συμπεριλήφθηκε στην απόφαση της έγκρισης για την απευθείας αγορά. Η πρόταση περιγράφει ότι το ακίνητο αποτελεί κοινωφελή χώρο, τον τρόπο καταβολής του τιμήματος με στόχο την κατανομή σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και την απελευθέρωση πόρων του Προϋπολογισμού κατά τα αντίστοιχα έτη, όπως επίσης και την άμεση σύσταση επιτροπής με σαφή σκοπό την αποσαφήνιση του στόχου και του πλαισίου δημιουργίας του αναδυόμενου πόλου πολιτισμού, τον καθορισμό μεθοδολογικών βημάτων για την επίτευξη του στόχου, τη διερεύνηση τρόπων αξιοποίησης, την κατάρτιση βασικού σχεδίου βιωσιμότητας. Τέλος, είχαμε προτείνει τη διοργάνωση διημερίδας για τη δημοσιοποίηση του σκοπού και τη διερεύνηση των δυνατοτήτων αξιοποίησής του. Ευελπιστώ να υπάρξει, τελικά, ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός και να ευοδωθεί η προσπάθεια άντλησης χρηματοδότησης για την ανακατασκευή της βίλας και έτσι η επένδυση των 3 εκ. € για την αγορά του ακινήτου να μετουσιωθεί σε πράξη πολιτισμού και να αποδώσει τα μέγιστα.
Εξαιτίας της αγοράς «Ιόλα» ανεξαρτητοποιήθηκαν από την παράταξή σας δύο σημαντικά στελέχη με γνώσεις και άποψη. Αναφέρομαι στους πρώην Αντιδημάρχους Πετσατώδη και Χατζηανδρέου. Εσείς γιατί δεν ανεξαρτητοποιηθήκατε μετά από όσα συνέβησαν;
Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Όπως κατέστησα σαφές στην προηγούμενη απάντηση, διαφοροποιήθηκα ως προς τον τρόπο χειρισμού της αξιοποίησης του ακινήτου και αυτό φαίνεται και στη σχετική πρόταση που κατατέθηκε. Το ότι παρέμεινα πιστός στην αρχική μου άποψη και στην πρόταση, βάσει της οποίας υπερψηφίστηκε η απευθείας αγορά, πιστοποιείται και από τη στάση μου στα Δημοτικά Συμβούλια όπου συζητήθηκαν θέματα σχετικά με το ακίνητο. Στην περίπτωση που μου είχε ζητηθεί να πράξω διαφορετικά, προφανώς και θα είχα οδηγηθεί σε μία τέτοια απόφαση.
Σε πρόσφατη συνέντευξη ο κ. Χατζηανδρέου δήλωσε ότι η παράταξη της «Νίκης των Πολιτών», στην οποία ανήκετε, «έχει γκριζάρει αρκετά». Συμφωνείτε;
Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Δεν γνωρίζω το πλήρες κείμενο, οπότε δεν μπορώ να σχολιάσω τη μεταφορική διάσταση του εν λόγω χαρακτηρισμού. Αυτό πάντως που θα επιθυμούσα, θα ήταν να διατηρηθεί και διασφαλιστεί ο ανεξάρτητος χαρακτήρας της παράταξης, τον οποίο κάποιος μπορούσε να διαπιστώσει εμφανώς στον αρχικό βηματισμό της. Έναν ανεξάρτητο χαρακτήρα, τον οποίο επιβεβαίωνε και η συμμετοχή του κ. Χατζηανδρέου, αλλά και του κ. Λογοθέτη. Με αυτή τη λογική, δηλαδή μίας καθαρά ανεξάρτητης δημοτικής κίνησης, εντάχθηκα και εγώ στην παράταξη «Νίκη». Πιστεύω ότι μία ανεξάρτητη κίνηση, αν θέλει επί της ουσίας να αυτοχαρακτηρίζεται έτσι, δεν πρέπει να δέχεται κομματική υποστήριξη, ή κομματικό χρίσμα.
Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Ως Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος είχα πάντα εποικοδομητικούς διαλόγους με την Αντιπολίτευση στο Δημοτικό Συμβούλιο όσον αφορά στα θέματα ευθύνης μου. Και αυτό, επιτρέψτε μου να πω, με αφορμή την ερώτησή σας, ότι οφείλεται στο γεγονός ότι πάντα προσερχόμασταν, ως Διεύθυνση, στο Δημοτικό Συμβούλιο με εμπεριστατωμένες εισηγήσεις και ξεκάθαρους στόχους.
Το Μάιο του 2019 έχουμε εκλογικές διαδικασίες, θα επιλέξετε να δοκιμαστείτε στο Δήμο ή την Περιφέρεια, γιατί πολλά ακούγονται και λέγονται για τις μελλοντικές επιλογές σας.
Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Από τον Ιανουάριο του 2011 υπηρετώ με συνέπεια τον θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η ενασχόλησή μου με τα κοινά, η εμπειρία μου από τη θέση ευθύνης του Αντιδημάρχου και η καθημερινή επαφή με το μείζον θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος και της βιώσιμης διαχείρισης και αξιοποίησης των στερεών αποβλήτων, σίγουρα διευρύνει τα ενδιαφέροντά μου και τα πεδία δράσης μου. Στο πλαίσιο αυτό, έχω πάρει και τις αποφάσεις μου. Πολύ σύντομα θα μπορώ να γίνω πιο συγκεκριμένος.
Έχετε κάτι άλλο να προσθέσετε ή να επισημάνετε και γιατί;
Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Θα ήθελα να προσθέσω ότι όλοι μας, ως υπηρετούντες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, οφείλουμε να καθορίζουμε με ρεαλισμό τις επιδιώξεις μας και να αγωνιζόμαστε πάντα με κριτήριο τις αδιαπραγμάτευτες αξίες μας και την αποτελεσματικότητα των ενεργειών μας. Αυτή τη στάση, μου την κληροδότησε και η ιδιότητά μου ως εκδότης. Η εμπλοκή μου, όχι μόνο με την επιχειρηματική, αλλά και την πνευματική διάσταση του επαγγέλματός μου, σφυρηλάτησε την άποψη ότι χωρίς πλατφόρμα αξιών και θέσεων, τίποτα ουσιαστικό δεν μπορείς να επιτύχεις. Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω, ότι στον τομέα της αρμοδιότητάς μου ευδοκίμησε η έννοια της συνέργειας που είχε ως ενσαρκωτές το Δημοτικό Συμβούλιο, τους δημοτικούς υπαλλήλους και τους πολίτες. Μου δίνεται λοιπόν η ευκαιρία να ευχαριστήσω όλους όσους πίστεψαν και συνέβαλλαν στην καθημερινή προσπάθεια για μία αποτελεσματική αναβάθμιση του τομέα του περιβάλλοντος και της καθαριότητας στην πόλη μας.
Ευχαριστούμε τον Αντιδήμαρχο για την αφιέρωση του χρόνου του για αυτή τη συνομιλία και ευχόμαστε καλή και δημιουργική συνέχεια σε ότι κι αν επιλέξει. Πεποίθησή μας είναι ότι η αξιοσύνη του, η δημιουργικότητα και ο επαγγελματισμός του θα τον οδηγήσει σε ακόμη πιο ψηλά επίπεδα αυτοδιοικητικής προσφοράς.