Ένα γράμμα που πέφτει ως κεραυνός εν αιθρία σχετικά με τη βίλα Ιόλα διαβάσαμε στο φύλλο του Σαββάτου 14/7/2018 της εφημερίδας “Η Καθημερινή”. Το γράμμα που υπογράφει η ανιψιά του Αλέξανδρου Ιόλα, κ. Ελένη Κουτσούδη – Ιόλα, ανατρέπει πολλά δεδομένα και δημιουργεί ακόμα περισσότερα ερωτηματικά.
***
Η «Βίλα Ιόλα» και η διακόσμησή της
Κύριε διευθυντά
Αναφέρομαι στο άρθρο του συντάκτη σας κ. Γ Λιάλιου της 26ης Ιουνίου για τα «12 κτίρια-φαντάσματα» και ειδικά για τη «Βίλα Ιόλα». Υπάρχουν δύο ανακρίβειες στο εν λόγω άρθρο, που ανακυκλώνονται και θα ήθελα να σας τις επισημάνω. Το σπίτι δεν το σχεδίασαν ή διακόσμησαν ούτε ο Δημήτρης Πικιώνης, ούτε ο Γιάννης Τσαρούχης, ούτε ο Παύλος Καλαντζόπουλος. Εχουμε στα χέρια μας έξι πολεοδομικές άδειες από τους εξής μηχανικούς: Αθανάσιος Στάικος 1951, Δημήτρης Κρεμμύδας 1955, Εμμανουήλ Καραντινός 1959 & 1971, Μιχαήλ Πίκος 1972, Παύλος Μαυριάς 1974.
Σε παλαιότερο άρθρο του κ. Δημ. Ρηγόπουλου στην «Καθημερινή» φιλοξενείται σχόλιο της Αγνής Πικιώνη (κόρη του Δ. Πικιώνη), στο οποίο αναφέρει ότι ο πατέρας της ουδεμία σχέση είχε με τον σχεδιασμό του σπιτιού του Ιόλα. Ο Δ. Πικιώνης επιμελήθηκε του εξωτερικού πλακόστρωτου, την τοποθέτηση του οποίου επέβλεψε ο Π. Καλατζόπουλος. Σε ό,τι αφορά τη διακόσμηση, πάντα την επιμελείτο ο ίδιος ο Ιόλας. Το σπίτι ουδέποτε φιλοξένησε 10.000 έργα τέχνης, ο πραγματικός αριθμός μπορεί να ήταν 1.600 έργα, συμπεριλαμβανόμενης και της συλλογής 1.000 περίπου αρχαίων αντικειμένων. Το Μουσείο του Λούβρου εκθέτει 35.000 έργα σε 60.000 τ.μ., πού να χωρέσουν 10. 000 έργα σε 1.500τ.μ.;
Ελενη Κουτσουδη Ιολα
Πηγή: kathimerini.gr