Ένα θέμα που απασχόλησε την 23η τακτική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Αγίας Παρασκευής για αρκετή ώρα, ήταν η μετατροπή τμήματος της οδού Γιαβάση σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας. Η μετατροπή αυτή ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία και αναμένεται το έργο να ολοκληρωθεί μέχρι το Μάιο του 2018, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Δημάρχου κ. Σταθόπουλου και του συμβούλου της Τεχνικής Υπηρεσίας στο θέμα αυτό, κ. Δημήτρη Δέλη που τυγχάνει και κάτοικος Αγίας Παρασκευής.
Πρόκειται για το συγκεκριμένο τμήμα της οδού Γιαβάση από την Ηρώων Πολυτεχνείου έως την Στρ. Τόμπρα, που για 2 συνεχόμενα καλοκαίρια (2015-2016) ήταν κλειστό για την κυκλοφορία οχημάτων κατά τις απογευματινές ώρες. Στην εισήγηση αναφέρονταν και αντιδρόμηση του τμήματος μπροστά στα καταστήματα με στόχο την τροφοδοσία τους, καθώς και η αντιδρόμηση της οδού Κοντοπούλου, με προοπτική στο μέλλον να γίνει και αυτή ήπιας κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τον κ. Δέλη θα γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις (πχ ζαρντινιέρες ή παρτέρια) ώστε να αποφευχθούν οι παραβάσεις στο θέμα του παρκαρίσματος των οχημάτων και με δήλωσή του ο Δήμαρχος διαβεβαίωσε ότι ο χώρος δεν θα δοθεί για τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων στα καταστήματα. Η κυκλοφορία των οχημάτων θα διοχετεύεται από την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, αριστερά στην Στρ. Τόμπρα, υπόλοιπο της Γιαβάση με προορισμό την Αγίου Ιωάννου (άνοδος ή Ζυμαράκη για Μεσογείων).
Κυκλοφοριακός φόρτος
Ένα θέμα που απασχόλησε ήταν ο κυκλοφοριακός φόρτος που θα δεχθεί η νέα διαδρομή των οχημάτων και κατά πόσο είναι ενήμεροι οι κάτοικοι της περιοχής. Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Βασίλης Ζορμπάς ζήτησε στοιχεία σχετικά με την αύξηση του φόρτου καυσαερίων και θορύβου στην νέα διαδρομή.
Ο κ. Σταθόπουλος παραδέχτηκε πως προφανώς θα υπάρξει φόρτος στη νέα διαδρομή, αλλά το έργο δεν έχει μόνο θετικά.
Σύμφωνα με τον κ. Δέλη μετά από έρευνα μετρήθηκαν σε ώρα αιχμής 552 οχήματα να διέρχονται το σημείο ανά ώρα (μέγιστο), για να εισπράξει την παρατήρηση από τον κ. Ησαΐα ότι θα έπρεπε να υπάρχουν μηνιαίες μετρήσεις για πληρέστερη εικόνα.
Ενημέρωση κατοίκων, καταστηματαρχών
Διαμάχη ξέσπασε μεταξύ συμπολίτευσης, ΕΝΕΒΑΠ και αντιπολίτευσης για το κατά πόσο ήταν ενήμεροι οι κάτοικοι της περιοχής και οι επιχειρηματίες. Ο κ. Ζορμπάς δήλωσε ότι οι κάτοικοι των οδών Αχιλλέως και Σαρανταπόρου κατέθεσαν υπόμνημα στο Δήμο με την αρνητική τους θέση. Αναφερόμενος στα καταστήματα δήλωσε, ότι θα είναι άδικο για τους επιχειρηματίες της οδού Ηρώων Πολυτεχνίου που θα δεχθεί το φόρτο οχημάτων, ενώ θα ευνοηθούν εκείνοι που είναι επί της Γιαβάση. Για προνομιακή διάκριση των επιχειρήσεων που υπάρχουν στην πλατεία και πέριξ αυτής, μίλησε και η κ. Έφη Καψοκεφάλου. Στη συνέχεια ανέφερε τους προβληματισμούς των παιδιών που πάνε στα φροντιστήρια της πλατείας, των ασθενών που πάνε στα ιατρεία της πλατείας, ΑΜΕΑ που προσέρχονται αυτοπροσώπως στην τράπεζα και θα πρέπει να διέρθουν την οδό Ηρώων Πολυτεχνίου που θα δέχεται όλη την κυκλοφορία των οχημάτων από το φανάρι της Λ. Μεσογείων, από το προηγούμενο τμήμα της Γιαβάση και από τα μηχανάκια των καταστημάτων.
Ο δημοτικός σύμβουλος κ. Διονύσης Λέκκας, έχοντας και ο ίδιος κατάστημα στην Αγίου Ιωάννου και μιλώντας με συναδέλφους του, ενημερώθηκε από αυτούς ότι δεν γνώριζαν πως το θέμα θα συζητηθεί στο Δ.Σ. και πως το 80% αυτών (από το ταχυδρομείο και κάτω) είναι κάθετα αντίθετοι. Μάλιστα ρώτησε την Διοίκηση με ποιό τρόπο έγινε η ενημέρωση και αν είναι ευχαριστημένοι από την ανταπόκριση. Από την άλλη η Δημοτική Αρχή ενημέρωσε ότι έγινε διαβούλευση παρουσία του προέδρου της ΕΝΕΒΑΠ, κ. Βασίλη Τσαγκάρη, ο οποίος μετέφερε την σύμφωνη γνώμη τους. Ο κ. Τσαγκάρης είπε ότι στάλθηκαν περίπου 250+ ενημερωτικά e-mails στα μέλη της Ένωσης. Ο κ. Αντρέας Γκιζιώτης (Λαϊκή Συσπείρωση) παρατήρησε ότι στην αίθουσα δεν υπήρχε κανένας κάτοικος της συζητούμενης περιοχής, έπρεπε η Διοίκηση να επιμείνει να παραστούν οι κάτοικοι.
Ο κ. Λέκκας αναφέρθηκε και στην αντιδρόμηση της οδού Κοντοπούλου αναφέροντας την ύπαρξη του υπόγειου πάρκινγκ που εξυπηρετεί τους κατοίκους καθώς και ότι είναι ο ένας από τους δύο δρόμους που συνδέουν την Αγίου Ιωάννου με την Νέα Ζωή και κατ’ επέκταση την περιοχή του Τσακού. Ο κ. Δέλης σε κάποιο σημείο ανέφερε ότι είναι αδιάφορη η αντιδρόμηση και εξυπηρετεί μόνο στο σημείο της διασταύρωσης με την Αιγαίου Πελάγους που υπάρχει θέμα ορατότητας για κάποιον που θέλει να συνεχίσει ευθεία. Ο δε κ. Τσαγκάρης θεώρησε ότι η αντιδρόμηση θα επιφέρει ζημιά στα καταστήματα.
Θέσεις στάθμευσης – Αφετηρίες λεωφορείων
Σύμφωνα με τους κυρίους Κονταξή και Δέλη θα χαθούν περίπου 50-60 θέσεις στάθμευσης (σημαντικός αριθμός), από τις οποίες, όπως λέχθηκε, μόνο το 10% εξυπηρετεί τους πελάτες, ενώ τις υπόλοιπες θέσεις καταλαμβάνουν οι υπάλληλοι της τράπεζας και οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων. Το ίδιο συμβάν παρατηρείται και στην οδό Αγίου Ιωάννου. Λύση στο πρόβλημα της στάθμευσης στο κέντρο της πόλης θα αποτελούσε μόνο η εφαρμογή ελεγχόμενης στάθμευσης.
Το μεγάλο πρόβλημα όμως είναι η στάθμευση των λεωφορείων (αφετηρία –τέρμα γραμμών Β5 και 421). Ευνοϊκή λύση θα αποτελούσε η απομάκρυνσή τους από την πλατεία. Ακούστηκαν προτάσεις όπως η μεταφορά του τέρματος του 421 μαζί με το Β5 (Γιαννακόπουλος) και η χρήση του παράδρομου στη Μεσογείων ώστε να μεταφερθούν εκεί και τα δύο τέρματα (Ησαΐας).
Ένταξη σε ευρύτερη αλλαγή ρυμοτομικού σχεδίου
Ο κ. Γκιζιώτης έθεσε την ερώτηση αν συνεκτιμήθηκαν οι αλλαγές ανάπλασης της ευρύτερης περιοχής ώστε να πάμε σε κάτι ποιο μεγάλο, ποιο καινοτόμο.
Ο κ. Δέλης απάντησε ότι υπάρχουν σκέψεις για την ευρύτερη περιοχή και σχέδια που φτάνουν μάλιστα μέχρι τη διασταύρωση των οδών Αιγαίου Πελάγους, Νεαπόλεως και Ελβετίας.
Εναλλακτικές λύσεις
Όπως πιθανόν γνωρίζετε οι περισσότεροι το καλοκαίρι του 2017 δεν εφαρμόστηκε το κλείσιμο του τμήματος αυτού της οδού Γιαβάση όπως τις προηγούμενες χρονιές. Αιτία αυτού εξήγησε ο κ. Σταθόπουλος ήταν η καθυστερημένη απάντηση του ΟΑΣΑ στο έγγραφο του Δήμου που έφτασε το Σεπτέμβριο.
Όπως τόνισε όμως ο ανεξάρτητος σύμβουλος, κ. Γιάννης Μυλωνάκης, ενώ υπήρχε απόφαση του δημοτικού συμβουλίου από τον Ιούνιο για πεζοδρόμηση ουσιαστικά της Γιαβάση, δεν εφαρμόστηκε εκείνη και η δημοτική Αρχή φέρνει στο συμβούλιο νέα εισήγηση για δημιουργία δρόμου ήπιας κυκλοφορίας, που επιτρέπει τη διέλευση οχημάτων. Αναρωτήθηκε αν υπάρχει μια υπαναχώρηση για να μην χαθούν θέσεις. Κατηγόρησε δε τη δημοτική Αρχή ότι αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να επανεκλεγούν και όχι να βάλουν βάσεις για την πόλη. Ο κ. Σταθόπουλος απάντησε ότι η πεζοδρόμηση απαιτεί αλλαγή του ρυμοτομικού σχεδίου και έκδοση ΦΕΚ, που είναι χρονοβόρα.
Ο κ. Κρητικίδης παρατήρησε ότι κανείς δεν είδε σοβαρά τη μελέτη που είχε κάνει η Διοίκηση Γιαννακόπουλου μαζί με την ανάπλαση της Αγίου Ιωάννου για τη διαμόρφωση της πλατείας. Για να εξηγήσει ο κ. Βασίλης Γιαννακόπουλος (Συμμαχία Ευθύνης) ότι πρότειναν τότε τη δημιουργία δρόμων ήπιας κυκλοφορίας την Ηρώων Πολυτεχνείου και το τμήμα της Γιαβάση και την μονοδρόμηση της Αγίου Ιωάννου, η οποία θα γίνονταν άνοδος, με καθόδους προς τη Λ. Μεσογείων τις οδούς Αιγαίου Πελάγους και Ειρήνης.
Σύμφωνα με τον κ. Λέκκα υπήρξε πρόταση του κατοίκου της περιοχής κ. Κλαδευτήρα προς το Δήμαρχο να κοπεί η πλατεία στο Ηρώο και να διέρχονται μέσα από την πλατεία τα οχήματα προς την Αγίου Ιωάννου. Πρόταση που όταν την άκουσε ο κ. Σταθόπουλος είπε ότι είναι σωστή, σύμφωνα με τον κ. Λέκκα.
–
—–
Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του www.aparaskevi-images.gr , στέλνοντας φωτογραφiες, video, ή ένα μήνυμα στο info@aparaskevi-images.gr