Αρχική ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΝΕΑ Ολόκληρη η εμπεριστατωμένη μελέτη του Κώστα Κουρούνη για τη γραμμή Β5

Ολόκληρη η εμπεριστατωμένη μελέτη του Κώστα Κουρούνη για τη γραμμή Β5

Fig0_Ag_Paraskevi_GenΠολεοδομικές Ενότητες και Γειτονιές του Δήμου Αγ. Παρασκευής

Πηγή – Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο & Αρχείο μελετητών.

Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του Δ.Σ. του Συλλόγου Τσακού και αντιπροσώπων των δημοτικών παρατάξεων με θέμα τη γραμμή Β5, παρουσιάστηκε από τον Πολιτικό μηχανικό MSc – Χωροτάκτη – Πολεοδόμο κ. Κώστα Κουρούνη μία σχετική μελέτη.

Κατά γενική ομολογία των παρεβρισκόμενων, η μελέτη ήταν εμπεριστατωμένη, με αντικειμενικά και μετρήσιμα στοιχεία και έδινε σημαντικά συμπεράσματα, γεγονός που δείχνει ότι έγινε μια λεπτομερής εργασία. Αξιοσημείωτο είναι ότι προσφέρθηκε αφιλοκερδώς στο Σύλλογο από το Γραφείο Συμβούλων Πατιά, Κουρούνης & Συνεργάτες.

Η μελέτη έχει τίτλο

ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΓΕΙΤΟΝΙΩΝ «ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ» ­ – «ΤΣΑΚΟΣ» ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ.

Σήμερα σας παρουσιάζουμε το τεύχος δεδομένων – συμπερασμάτων.

TELIKOS1bΠεριοχές Εξυπηρέτησης Β5 Πηγές – Γραμμές, στάσεις: ΟΑΣΑ

Σύμφωνα με την εισαγωγή το παρόν τεύχος περιλαμβάνει επεξεργασμένα δεδομένα και βασικά συμπεράσματα από την ανάλυση με θέμα τη διερεύνηση του βαθμού εξυπηρέτησης των γειτονιών Τσακός και Άγιος Ιωάννης του Δήμου Αγίας Παρασκευής από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ευθύνης ΟΑΣΑ σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Κεφ.1, άρθρο 2, ΦΕΚ 9003/ΕΠΕ/2011, με έμφαση στη Γραμμή «Β5: Αγ. Παρασκευή – Στ. Λαρίσης».

Αφορμή για αυτή την ανάλυση αποτέλεσε ερώτημα που τέθηκε στους μελετητές σχετικά με την πραγματική βαρύτητα της γραμμής «Β5: Αγ. Παρασκευή – Στ. Λαρίσης» στο σύστημα εξυπηρέτησης με ΜΜΜ του επιβατικού κοινού από αυτές τις γειτονιές με προορισμό την Αθήνα και το αντίστροφο.

Περιοχή εξυπηρέτησης (κύκλοι 500μ και walking catchments) γραμμής Β5

Πηγές – Γραμμές, στάσεις: ΟΑΣΑ, Ανάλυση μελετητών.

Τα Γενικά Συμπεράσματα που πρόεκυψαν είναι τα εξής:

Από την ανάλυση προκύπτει ότι για το 93,5% του Δήμου Αγίας Παρασκευής η πρόσβαση στο σύστημα του ΜΕΤΡΟ είναι ανέφικτη χωρίς μετεπιβίβαση.

Ειδικά για τις γειτονιές Τσακού και Αγίου Ιωάννη που εξυπηρετούνται από την γραμμή Β5, οι σταθμοί είναι εξαιρετικά απομακρυσμένοι αφού οι μέσες σταθμισμένες αποστάσεις που υπολογίσθηκαν είναι απαγορευτικές, ξεπερνώντας το 1,5 χιλιόμετρο ενώ για έναν πληθυσμό της τάξης των 10.400 κατοίκων (Νεαπόλεως – Γραβιάς) η μέση απόσταση από τον πλησιέστερο σταθμό Μετρό ξεπερνά τα 2,5 χιλιόμετρα.

Περιοχές Εξυπηρέτησης (κύκλοι 500μ και walking catchments) Μετρό.

Πηγές – Γραμμές, στάσεις: ΟΑΣΑ, Σχέδιο πόλης: ΦΕΚ 278/Δ/05 και σχετ. π.δ/γματα.

Η Γραμμή Β5 ουσιαστικά λειτουργεί σαν Μετρό, παραλαμβάνοντας επιβάτες από τον Τσακό και τον Άγιο Ιωάννη με απευθείας προορισμό τις κεντρικές περιοχές της Αθήνας με σκοπό τη μετεπιβίβαση ή την σύντομη πεζοπορία.

Η Γραμμή Β5 επιπλέον καλύπτει την περιοχή από την αρχή της Λ. Αλεξάνδρας μέχρι τον Σταθμό Λαρίσης οι οποίες δεν καλύπτονται ακόμα από το Μετρό. Οι περιοχές αυτές περιλαμβάνουν σημαντικούς προορισμούς όπως προκύπτει και από τις εκτιμήσεις των Συλλόγων Τσακού και Άγιος Ιωάννης.

Η ενδεχόμενη κατάργηση του Β5 και η αντικατάστασή του με μια ακόμα τοπική γραμμή στην Αγία Παρασκευή, πρακτικά θα προσθέσει μία επιπλέον μετεπιβίβαση δεδομένου ότι ήδη οι περισσότερες από τις ενδιάμεσες στάσεις της γραμμής μέχρι το Πεδίο του Άρεως ήδη λειτουργούν σαν στάσεις μετεπιβίβασης.

Από την ανάλυση πληθυσμού κατά ηλικίες φαίνεται ότι το 54% του πληθυσμού βρίσκεται σε ηλικία 19 – 64 με αποτέλεσμα περισσότεροι από 18.900 ανήλικοι και υπερήλικες κάτοικοι Τσακού και Αγίου Ιωάννη εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από το Β5.

Όπως προκύπτει, ο ΟΑΣΑ μεριμνά για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και την ποιότητα της ζωής του, για αυτό τον λόγο η Πολιτεία παρέχει στον Οργανισμό όλες τις απαραίτητες επιχειρησιακές και τεχνικές αρμοδιότητες για «την παροχή συγκοινωνιακού έργου με ιδιαίτερη μέριμνα για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, την ποιότητα ζωής και τις ανάγκες των Ατόμων με Αναπηρία».

(πατήστε στο ακόλουθο link για να οδηγηθείτε στη μελέτη)

ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΓΕΙΤΟΝΙΩΝ «ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ» ­ – «ΤΣΑΚΟΣ» ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ. ΜΕΛΕΤΗ Κ. ΚΟΥΡΟΥΝΗΣ

Μόνιμοι κάτοικοι στα οικοδομικά τετράγωνα Δήμου Αγ. Παρασκευής.

Πηγή – Δημογραφικά και Πολεοδομικά δεδομένα Δήμου από ΕΣΥΕ & Αρχείο μελετητών.

—–

Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του www.aparaskevi-images.gr , στέλνοντας φωτογραφiες, video, ή ένα μήνυμα στο  info@aparaskevi-images.gr
Ή μπείτε στην σελίδα μας στο Facebook  , ή στο Twitter