Όταν οι απαντήσεις μιας Δημοτικής Αρχής εστιάζονται στο τι έκαναν ή δεν έκαναν οι προηγούμενοι, μάλλον κάπου κάτι πάει στραβά. Επίσης, όταν μια Δημοτική Αρχή με 17ετή αντιπολιτευτική παρουσία αναλώνεται στο να σκεπάζει λακκούβες, να χαρακτηρίζει την Αγία Παρασκευή «πολιτιστική πόλη» και να δίνει βαρύτητα στη διοργάνωση πολιτιστικών δράσεων εν μέσω μνημονιακής οικονομικής ύφεσης, δημιουργεί στους δημότες αίσθηση ανασφάλειας.
Αυτή την εικόνα μας άφησε η χθεσινή συνέλευση στη γειτονιά του Τσακού.
Μικρά έργα, που εκ των πραγμάτων είναι υποχρεωμένη να εκτελέσει μια Δημοτική Αρχή είτε είναι στον πρώτο είτε στον τελευταίο χρόνο της θητείας της και κάποια ασαφή προγράμματα που «θα» γίνουν!
Τη συζήτηση που συντόνισε η πρόεδρος της Δημοτικής Βιβλιοθήκης κ. Τερψιχόρη Γκιόκα, άνοιξε ο Δήμαρχος κ. Σταθόπουλος που έκανε έναν απολογισμό του 2015 για την περιοχή του Τσακού και στη συνέχεια παρουσίασε το σχεδιασμό για την επόμενη χρονιά. Στον απολογισμό αναφέρθηκε σε βελτιώσεις σε ορισμένα σημεία της περιοχής, στην αντικατάσταση της περίφραξης του κολυμβητηρίου και στη στατική μελέτη που έγινε, στο νέο πυροφυλάκιο στο λόφο Τσακού, στις επεμβάσεις σε σχολικά κτίρια, σε μεμονωμένες ασφαλτοστρώσεις, στις παιδικές χαρές, στη στήριξη των εκδηλώσεων του Συλλόγου, στη ρύθμιση του δανείου του Ι.Ν. προφήτη Ηλία, κ.α.
Ενώ μιλώντας για το 2016 ενημέρωσε ότι ξεκίνησε η γεωλογική μελέτη για το Κοιμητήριο και θα κατασκευαστεί ο ναός, ότι προβλέπεται πεζοδρόμηση της οδού Κονδυλάκη, ότι η Δημοτική Αρχή επιδιώκει επικοινωνία με τις ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΕ(πρώην ΟΣΚ) για να λυθεί το θέμα του οικοπέδου Μακρή, ότι στο πρόγραμμα ομβρίων που θα επιχορηγηθεί από την Περιφέρεια περιλαμβάνεται και η οδός Καραϊσκάκη, για την ενεργειακή μελέτη των 200.000€ που αφορά το κολυμβητήριο, ότι πρέπει να γίνει άρση και επανεπιβολή απαλλοτρίωσης του ΟΤ 118 ώστε να γραφτεί στο Τεχνικό Πρόγραμμα, όσον αφορά το Μπαρμπίκα υπάρχει διαβεβαίωση από τις ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΕ πως το έργο θα δημοπρατηθεί τον Ιανουάριο ή Φεβρουάριο, ότι εκκρεμεί συνάντηση με το Δήμαρχο Χολαργού και το Υπουργείο Γεωργίας για την επίλυση των αντίστοιχων θεμάτων και για το Στρατηγικό Σχεδιασμό που αποτελεί τη φιλοσοφία της Δημοτικής Αρχής για τη πόλη και βασίζεται πάνω σε έργα και πως τέλη Νοέμβρη θα παρουσιαστεί.
Το ζήτημα του Β5, όπως ήταν αναμενόμενο, απασχόλησε έντονα τη συζήτηση. Η άποψη που επικρατούσε σε όλη τη διάρκεια της συνέλευσης ήταν αντίθετη με την απόφαση να μην εισέρχεται το λεωφορείο μέσα από την πόλη, γεγονός που μάλλον έκανε το Δήμαρχο να ξανασκεφτεί τη θέση του, γιατί ενώ στο Δημοτικό Συμβούλιο παρουσίαζε την αντικατάσταση του Β5 από τη νέα γραμμή 417 ως αναβάθμιση, χθες δήλωσε ότι θα το συζητήσει με τους φορείς, με μέλη των συλλόγων και των παρατάξεων.
Σε σχεδιασμό του ΟΑΣΑ είπε ότι οφείλεται η κατάργηση της γραμμής γιατί πρόκειται για γραμμή «κορμού» οι οποίες δεν περνάνε μέσα από πόλεις. Το χαρακτηριστικό που έκανε και εντύπωση είναι η φράση του Δημάρχου ότι «μας ξέφυγε να ενημερώσουμε το Σύλλογο Τσακού, ενώ τον Αη Γιάννη τον είχαμε ενημερώσει» …
Την αντίθεσή τους εξέφρασαν τόσο ο Σύλλογος μέσω του προέδρου κ. Σαββίδη όσο και του αντιπροέδρου κ. Μίχα που πήραν το λόγο, όσο και μέσω των κατοίκων και δημοτικών παραγόντων της αντιπολίτευσης που μίλησαν στη συνέχεια.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Τσακού κ. Βασίλης Σαββίδης και ο αντιπρόεδρος κ. Τάσος Μίχας μίλησαν για τα προβλήματα της περιοχής, τον αγώνα που κάνει ο Σύλλογος και την αντίθεσή τους για τις εξελίξεις στο θέμα της γραμμής Β5, τονίζοντας ότι υπάρχει ανάγκη δημιουργίας Δημοτικής Συγκοινωνίας. Αναφέρθηκαν στη ανάγκη δημιουργίας ελεύθερων χώρων, σε θέματα πυρασφάλειας αναφέροντας ότι και το νέο πυροφυλάκιο δεν λειτούργησε όπως θα έπρεπε γιατί υπήρχε θέμα με την πιστοποίηση στατικότητας.
Οι κάτοικοι επισήμαναν ότι ήδη τα δρομολόγια αργούν οπότε το ίδιο θα γίνεται και με τη νέα γραμμή, ότι αγνόησαν τους μαζικούς φορείς και δεν ενημέρωσαν τους συλλόγους ούτε συγκάλεσαν δημοτικό συμβούλιο. Μάλιστα κάποιος ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία είναι αντίθετοι με την κατάργηση του Β5 και οι συνδικαλιστές τους υπολογίζουν ότι το 417 θα διέρχεται ανά μισάωρο και όχι ανά 15 λεπτά. Αναφέρθηκαν και σε άλλα προβλήματα της περιοχής, όπως οι καμένες λάμπες, η εικόνα που παρουσιάζει απέξω το ΚΑΠΗ του Τσακού, τον καθαρισμό των κάδων και των φρεατίων, την καθαριότητα στους δρόμους, την ανάγκη διαμόρφωσης ορισμένων σημείων για να αποφεύγονται τα ατυχήματα, τα εγκαταλελειμμένα οχήματα και αναφορά στην απαράδεκτη συμπεριφορά κατά την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου που ενώ περνούσε η ελληνική σημαία και οι μαθητές η Αρχή (δημοτική, στρατιωτική, εκκλησία) κάθονταν δείχνοντας έλλειψη σεβασμού.
Ο πρώην Δήμαρχος κ. Βασίλης Γιαννακόπουλος συνέστησε στη Δημοτική Αρχή να μην κάνει το λάθος στο θέμα του Β5. Η μετεπιβίβαση των ηλικιωμένων από τη μία γραμμή στην άλλη θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα, ενώ τώρα με μια αναμονή των 10-12 λεπτών εξυπηρετούνται. Αν κοπεί το Β5 θα γίνει επανάσταση, όπως χαρακτηριστικά είπε και δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει κάτι που μας εξυπηρετεί. Η είσοδος του Β5 μέσα στην πόλη της Αγίας Παρασκευής αποτελεί αποτέλεσμα διεκδίκησης. Άποψή του είναι πως πρέπει να ενεργοποιηθούν όλοι οι κάτοικοι και με το Δήμο μπροστά, ώστε να μην καταργηθεί αυτή η γραμμή. Τέλος έδωσε τρεις συμβουλές στο Δήμαρχο. Όχι τόσο κομματικός και ενδοτικός. Όχι στους δημοτικούς συμβούλους που προτάσσουν το ιδιωτικό τους συμφέρον. Να μην στηρίζει ανθρώπους που επιζητούν συγκεκριμένη θέση και κατηγορούνται για πλαστογραφία (ανέφερε το όνομα της κ. Μαργαρίτας Δημητρίου-Καβρουδάκη) και προέδρους που αναθέτουν στον εαυτό τους δικαστικές υποθέσεις. Κοντά πιο κοντά στους πολίτες. Αναφέρθηκε επίσης και σε θέματα όπως το Κοιμητήριο, ένα κολυμβητήριο σε συνεργασία με το Δήμο Παπάγου-Χολαργού και το στρατηγικό σχεδιασμό.
Ο πρώην Δήμαρχος κ. Βασίλης Ζορμπάς εστίασε ότι το σημαντικό στην χθεσινή συνάντηση ήταν πως ο Δήμαρχος δεν ανέφερε πόσα χρήματα θα ξοδευτούν για τα έργα της πόλης και από πού θα προέλθουν. Ρίχνοντας στη συνέχεια τη βόμβα ότι στο 3ο τρίμηνο του 2015 τα έσοδα του Δήμου παρουσίασαν έλλειμμα 2εκ. €! Και ενώ ο νυν Δήμαρχος ασχολείται με τα κοινά από 17ετίας και θα έπρεπε να έχει έτοιμα σχέδια για να τα εφαρμόσει αυτός δεν έκανε τίποτα μέχρι τώρα πέραν των μικρών καθημερινών εργασιών που έκαναν και όλοι οι προηγούμενοι Δήμαρχοι.
Όσον αφορά το Β5, το 2000 προσπάθησε ο ΟΑΣΑ να το αποσύρει αλλά η Διοίκηση Γιαννακόπουλου αντέδρασε και παρέμεινε και το ίδιο έγινε το 2014 όπου με πρωτοβουλία του Συμπαραστάτη του Δημότη κ. Γραμματίδη έγινε μια συνάντηση όπου συμφωνήθηκε το Β5 να κατεβαίνει την Αγίου Ιωάννου όταν τελειώσουν τα έργα με την προϋπόθεση να γίνουν κάποιες ρυθμίσεις. Αντί ο κ. Σταθόπουλος να συνεχίσει βάσει της συμφωνίας αυτής, ενέδωσε και συμφώνησε στα πάντα. Κάλεσε τέλος το Δήμαρχο να γίνει διεκδικητικός για να έχει δίπλα του τον κόσμο της πόλης.
Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης κ. Αντρέας Γκιζιώτης χαρακτήρισε αυτά που έγιναν μέχρι τώρα από την Δημοτική Αρχή, πενιχρά και αυτά που μπορούν να γίνουν ακόμα πιο λίγα. Τόνισε κι αυτός ότι ο Δήμος δεν διεκδικεί. Περιμένουμε τις συναντήσεις με τον εκάστοτε υπουργό Γεωργίας, στο λόφο Τσακού που καταπατεί ο όμορος Δήμος πάρθηκαν αποφάσεις που δεν εφαρμόστηκαν. Το κολυμβητήριο πριν 3 χρόνια απαιτούσε 6,5 εκ € για να αποπερατωθεί! Γιατί να γίνει κολυμβητήριο; Πόσα χρήματα θα δοθούν ακόμα σε μελέτες; Υπάρχει προχειρότητα και καταληκτικά έχουν μείνει μόνο λόγια σχεδιασμών. Ο στρατηγικός σχεδιασμός για τη μετακίνηση μίλαγε για Δημοτική Συγκοινωνία και τώρα συμβιβαζόμαστε και με το χειρότερο ακόμα. Ο Δήμος πρέπει να είναι λαϊκός Δήμος να μπει μπροστά να κινηθεί με τον κόσμο, αυτή είναι η δύναμή του. Ούτε λεφτά να περιμένει, ούτε μεγάλες υποσχέσεις που έχει χορτάσει.
–
Στη συνέχεια ο κ. Αλέξανδρος Μουστόγιαννης επικεφαλής της «Μια γενιά μπροστά» αναρωτήθηκε τι είδους απολογισμός είναι αυτός από τη στιγμή που δεν υπάρχει κανένα σχέδιο από το Δήμου ούτε στον αθλητισμό, ούτε στον πολιτισμό, ούτε στα έργα. Γιατί οι πράξεις μένουν και όχι τα λόγια. Δεν υπάρχει καμία συνεννόηση και έκανε λόγο για εχθρική Δημοτική Αρχή στο Δημοτικό Συμβούλιο. Θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος επικοινωνίας. Στη συνάντηση που είχε πρόσφατα με τους επιχειρηματίες της πόλης, ενημερώθηκε ότι πολλοί θέλουν να πάρουν τις επιχειρήσεις τους από την Αγία Παρασκευή.
Στη συνέχεια το λόγο ζήτησαν και τους εδόθη νυν και πρώην δημοτικοί σύμβουλοι από την παράταξη «Αγία Παρασκευή η πόλη μας» γεγονός που όπως φάνηκε εκ των υστέρων εκνεύρισε τον Δήμαρχο και ορισμένους της παράταξής του και άρχισαν να γκρινιάζουν με την αιτιολογία ότι έκαναν τη συνέλευση κατοίκων δημοτικό συμβούλιο και τρώνε το χρόνο από το Δήμαρχο που θέλει να απαντήσει. Μάλλον όμως η αιτία ήταν τα όσα ειπώθηκαν. Μια αντίδραση που έχουμε δει αρκετές φορές στις συνεδριάσεις του ΔΣ ιδίως όταν η Διοίκηση βρίσκεται στριμωγμένη.
Η πρώην αντιδήμαρχος κ. Ελευθερία Παπαδοπούλου τόνισε ότι το πρόβλημα είναι το οικονομικό και ότι ξοδεύτηκαν πολλά χρήματα σε δεξιώσεις και θεάματα. Ότι αυτοί ήταν που ψήφισαν την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας απ’ όπου θα υπήρχαν έσοδα αλλά και τάξη στην πόλη. Ακόμα μίλησε για σπατάλη σε πλασματικές υπερωρίες, ενώ θα έπρεπε ο Δήμος να πληρώνει μόνο τις πραγματικές υπερωρίες των εργαζομένων.
Ο πρώην αντιδήμαρχος κ. Κώστας Τσιαμπάς μίλησε για διπλή αδιαφορία στο θέμα του Β5. Γιατί όπως είπε στις 15/5/2014 είχε στείλε ο ίδιος έγγραφο στον ΟΑΣΑ ζητώντας να επαναλειτουργήσουν οι γραμμές Β5 και 406 στις κανονικές τους διαδρομές, αφού οι εργασίες της Αγίου Ιωάννου είχαν πλέον ολοκληρωθεί. Στη συνέχεια με 2ο έγγραφο στις 25/7/2014 ενημέρωνε τον ΟΑΣΑ για το βασικό αίτημα των κατοίκων και των επαγγελματιών της περιοχής για την επιστροφή του Β5 στην Αγίου Ιωάννου, με τη διευκρίνιση ότι θα γινόταν εργασίες στη στροφή Αγίου Ιωάννου και Ελβετίας για τη διευκόλυνση της διέλευσης του. Για όλα τα ανωτέρω είχε ενημερώσει την τωρινή Δημοτική Αρχή.
Στο σημείο αυτό ξεκίνησαν οι διαμαρτυρίες από το Δήμαρχο και η διακοπή του κ. Τσιαμπά, που αναφέραμε πιο πάνω, γιατί ενοχλήθηκε που δεν μίλησαν μόνο οι επικεφαλής των παρατάξεων!
Συνεχίζοντας ο κ. Τσιαμπάς επισήμανε ότι υπάρχει χρονικό όριο για τις εργασίες στο Κοιμητήριο και πως πρέπει να ξεκινήσουν έγκαιρα.
Ο δημοτικός σύμβουλος κ. Σωτήρης Ησαΐας ξεκίνησε ήρεμα θέλοντας να κατευνάσει τα πνεύματα. Αναρωτήθηκε όμως πως η Διοίκηση του Δήμου ενώ επί 17 έτη ασχολείται μα τα κοινά σε ένα χρόνο διοίκησης δημιούργησε έλλειμμα 2 εκ. και οι κάτοικοι ακόμα παραμένουν ήρεμοι. Τι υπόσχονταν προεκλογικά η «ΝΙΚΗ των πολιτών» και αν αυτά που ζήτησαν έγιναν ή δεν έγιναν. Οι άλλοι Δήμοι, όπως είπε, έχουν δημοτική συγκοινωνία ενώ εμείς όχι και για το λόγο αυτό το Β5 διέρχεται μέσα από την πόλη. Δήλωσε αρωγός στις λύσεις και είπε πως κάθε πρόβλημα έχει τις λύσεις του. Όμως μίλησε για ένα Δήμο που δεν διεκδικεί και πως θα έρθουν και άλλα χειρότερα.
Ο κ. Σταθόπουλος πλέον άρχισε να δείχνει εκνευρισμένος και πως δεν ανέχεται την κριτική. Απήντησε πάλι για τα έργα καθημερινότητας που έχουν γίνει και πως θα φτιαχτεί και το Κοιμητήριο και θα γίνουν διάφορες μελέτες και θα συζητηθούν πολλά. Πως η Αγία Παρασκευή θα γίνει πολιτιστική πόλη, θα οργανωθούν εκδηλώσεις και θα βοηθήσει περισσότερο τους συλλόγους στις εκδηλώσεις τους. Φτάνοντας το θέμα πάλι στο Β5, σε ερώτηση του κ. Γκιζιώτη τι επιχείρημα πρόταξε ως αντίρρηση στην ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, ότι θέλει να αποσύρει τη γραμμή μέσα από την πόλη, η απάντηση του Δημάρχου ήταν πως προτείνει να κλείσει ο ίδιος ραντεβού και να πάνε να καταθέσουν όλοι μαζί τις απόψεις τους ….
Στη βόμβα του ελλείμματος των 2εκ. € στο ταμείο του Δήμου ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Σπύρος Παπαγεωργίου το διέψευσε, είπε όμως ότι τα χρήματα από την κυβέρνηση μειώθηκαν κατά 1εκ. € και πως περίπου 1 με 1,5εκ. € θα είναι λιγότερα τα έσοδα από τη ΔΕΗ (ΤΑΠ) γιατί οι πολίτες δεν πληρώνουν, οπότε δεν θα εισπράττει και ο Δήμος. Άρα μήπως φτάνουμε στο ίδιο αποτέλεσμα;
Μία από τα ίδια λοιπόν από τη Δημοτική Αρχή, με πολλά «θα», χωρίς πραγματικά οικονομικά στοιχεία, χωρίς ενημέρωση για το που πάνε τα τέλη που πληρώνουν οι δημότες (παρατήρηση κατοίκου), το ενδιαφέρον εστιάστηκε στις επιμέρους εργασίες, το ΟΤ 118 μάλλον ξεχάστηκε! Μάλιστα κάποιος κάτοικος αντέκρουσε το Δήμαρχο ότι είχε ενημερωθεί ο Σύλλογος του Αη Γιάννη για την αλλαγή του Β5.
Παρατηρήσαμε ότι μετά τις δηλώσεις του πρώην Δημάρχου Αντώνη Σιδέρη στη συνέλευση του Αη Γιάννη, ότι η Δημοτική Αρχή δεν διεκδικεί, πληθαίνουν οι φωνές που συμφωνούν. Γράψαμε πριν μερικές μέρες και το επανέλαβε χθες ο κ. Γιαννακόπουλος, ότι χάνουμε την Περιφέρεια από την Αγία Παρασκευή. Και όμως επικρατεί σιγή ιχθύος. Καμία αντίδραση! Ούτε κουβέντα! Η απάντηση του κ. Σταθόπουλου στον κ. Γιαννακόπουλο ήταν δια της ερωτήσεως «πότε χάθηκε η Τροχαία;». Παιδιάστικη αντίδραση από ένα ενήλικα που διοικεί μια πόλη. Μήπως η φιλοδοξία του είναι να λένε ότι επί Δημαρχίας Σταθόπουλου χάθηκε η Περιφέρεια;