Η πιλοτική πεζοδρόμηση τμήματος της οδού Γιαβάση, από την Ηρώων Πολυτεχνείου έως την οδό Στρατηγού Τόμπρα, συζητήθηκε στην τελευταία προ διακοπών συζήτηση του δημοτικού συμβουλίου (3/8/2015).
Πρόταση της Δημοτικής Αρχής ήταν η πιλοτική διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων για Παρασκευή – Σάββατο – Κυριακή από τις 19:00 έως τις 07:00 και για τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο.
Αντιρρήσεις για την πεζοδρόμηση στην ουσία δεν υπήρξαν, οι ενστάσεις επικεντρώθηκαν στον τρόπο και το χρόνο διενέργειας του σχεδίου.
–
Πρώτος τοποθετήθηκε ο πρόεδρος της ΕΝΕΒΑΠ κ. Βασίλης Τσαγκάρης, ο οποίος αντιπροσωπεύοντας την Ένωση δήλωσε ότι βλέπουν θετικά την πρόταση και πως θα περιμένουν τα αποτελέσματα. Εξέφρασε όμως το παράπονο των εμπόρων ότι δεν ενημερώνονται από τη Δημοτική Αρχή, γεγονός που συνέβη με το πανηγύρι της Αγίας Παρασκευής και την αλλαγή της τοποθέτησης των πάγκων.
–
Ο κ. Αντρέας Γκιζιώτης εξέφρασε την απορία του για τον τρόπο που ήρθε το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο σε «7 σειρές εισήγηση» όπως είπε, χωρίς έκθεση της Τεχνικής Υπηρεσίας, χωρίς μελέτη. Θα έπρεπε να παρουσιαστεί λεπτομερής μελέτη σχετικά με την κυκλοφορία, τις θέσεις στάθμευσης, τη ροή των αυτοκινήτων και τις οδούς χρήσης. Εξέφρασε την απορία, τι θα γίνει με τα αυτοκίνητα που θα είναι ήδη σταθμευμένα την ώρα που θα πρέπει να διακοπεί η κυκλοφορία στο συγκεκριμένο τμήμα.
Μάλιστα μετά την ενημέρωση από την αντιδήμαρχο κ. Πετσατώδη ότι είναι σε εξέλιξη μελέτη του προγράμματος «Εξοικονομώ» στην οποία περιλαμβάνεται και η πεζοδρόμηση του σημείου, ρώτησε γιατί αυτή η βιασύνη και η προχειρότητα. Επισήμανε επίσης τον κίνδυνο στην περίπτωση που τα αποτελέσματα του μέτρου είναι αρνητικά, να δυσκολέψουν στη συνέχεια οποιοδήποτε σχέδιο για παρεμβάσεις στην κεντρική πλατεία.
–
Για λάθος στιγμή μίλησε και ο κ. Γιάννης Μυλωνάκης από τη μειοψηφούσα αντιπολίτευση, ο οποίος είπε ναι σε πεζόδρομο στην Αγία Παρασκευή αλλά εφαρμογή με οργάνωση και προετοιμασία για τα προβλήματα που θα προκύψουν και θα πρέπει να αντιμετωπιστούν και τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξει αστυνόμευση για να απομακρύνονται τα αυτοκίνητα που θα σταθμεύουν εκεί.
Για άκαιρη στιγμή μίλησε και ο κ. Αλέξανδρος Μουστόγιαννης και επισήμανε ότι απουσίαζαν πολλά μέλη του δημοτικού συμβουλίου, «άρα, όπως είπε, θα ψηφιστεί από τις μισές παρατάξεις». Δεν ήταν αντίθετος με την πρόταση ουσιαστικά, αλλά επισήμανε ότι πριν έρθει η πρόταση στο δημοτικό συμβούλιο, θα έπρεπε να έχει πραγματοποιηθεί διαβούλευση με τις παρατάξεις και τους φορείς.
–
Τοποθετήσεις υπήρξαν και από μέλη της πλειοψηφίας με κοινό σημείο την εφαρμογή του μέτρου ολόκληρο το Σαββατοκύριακο και όχι για ορισμένο χρονικό διάστημα.
–
Τοποθετήσεις όπως του κ. Δημήτρη Κονταξή που είπε ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το θέμα της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στη νέα διαδρομή σε συνδυασμό με συγκοινωνιολόγο, το θέμα της στάθμευσης των ταξί και να υπάρξει πρόνοια ώστε να μην μπλοκάρει κανένα λεωφορείο.
Πλήρη διαμόρφωση της κεντρικής πλατείας ήταν η σκέψη του κ. Γιάννη Σιδέρη, αντιδημάρχου Περιβάλλοντος, με αφαίρεση των κάδων και τοποθέτηση βυθιζόμενων και πλήρη πεζοδρόμηση της οδού Γιαβάση. Πεζοδρόμηση πιλοτικά όλο το Σαββατοκύριακο πρότεινε ο κ. Σιδέρης.
Από Παρασκευή απόγευμα μέχρι Κυριακή βράδυ και η πρόταση του προέδρου του ΔΣ κ. Γεράσιμου Βλάχου για τεχνικούς λόγους και της αντιδημάρχου κ. Ελισάβετ Πετσατώδη, η οποία ενημέρωσε όπως προαναφέραμε για τη μελέτη του προγράμματος «Εξοικονομώ» που αναμένεται να ολοκληρωθεί το Σεπτέμβρη.
–
Αποτέλεσμα της ψηφοφορίας ήταν να περάσει η πρόταση της Δημοτικής Αρχής κατά πλειοψηφία.
–
Εννοείται ότι όλοι επιθυμούμε την πεζοδρόμηση και δεν θα είναι τόσο τραγικό να μην παρκάρουμε το αυτοκίνητό μας μπροστά στο τραπέζι που θα πιούμε τον καφέ μας, θα μας κάνει καλό λίγο περπάτημα.
ΟΜΩΣ, επειδή εδώ είναι Ελλάδα και έχουμε μάθει να κινούμαστε κάπως άναρχα, είναι πολύ πιθανό, αν όχι σίγουρο, ότι θα παρακολουθήσουμε πολλά ευτράπελα. Όπως αναζήτηση του x οδηγού για να πάρει το αυτοκίνητό του ή εκνευρισμένο τον y οδηγό που θα θέλει να βγάλει το δικό του από τον αποκλεισμό κλπ. Μετά τη δεύτερη μέρα δεν θα χρειάζονται οι πινακίδες απαγόρευσης εισόδου, γιατί κάποιος θα έχει παρκάρει έτσι ώστε να διασφαλίζει την μη είσοδο.
Γι’ αυτό εφόσον ο Δήμος θέλει να κάνει ένα πείραμα θα πρέπει, αν δεν έχει κανονική μελέτη, τουλάχιστον να έχει προνοήσει για τα βασικά σημεία του σχεδίου. Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Γκιζιώτη θα πρέπει να διευκρινιστεί το κριτήριο, δηλαδή ποιος θα είναι ο στόχος, να δουλέψουν τα καταστήματα, να εξυπηρετηθεί ο πολίτης;
Σημαντική είναι και η παρατήρηση του πρ. Δημάρχου Βασίλη Ζορμπά ότι δεν πρέπει να αδικηθούν τα καταστήματα της οδού Ηρώων Πολυτεχνείου, γιατί αυτά θα δεχτούν όλη την κυκλοφορία και τη στάθμευση, έναντι των δυνητικά προνομιούχων καταστημάτων της πεζοδρομημένης οδού. Μην ξεχνάμε ότι παρόμοια απόφαση είχε ληφθεί και επί της δικής του Διοίκησης το 2014, αλλά για τεχνικούς λόγους δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Επί τη ευκαιρία γεννάται το ερώτημα: αφού υπήρχε απόφαση γιατί ζητήθηκε νέα από τη Δημοτική Αρχή;
–
Τέλος πάντων, αναμένουμε την εφαρμογή του μέτρου έστω και έτσι, γιατί έχουμε κακή πείρα από αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου που έμειναν όμορφες σκέψεις τυπωμένες στο χαρτί.
–
–
—–
Το aparaskevi-images.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
Απαγορεύεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο η χρήση ή η αναπαραγωγή των άρθρων και των φωτογραφιών της ιστοσελίδας aparaskevi-images.gr, σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς να αναγράφεται η πηγή προέλευσης. Η χρήση και η αναπαραγωγή αυτών για εμπορικούς σκοπούς απαιτεί την έγγραφη άδεια του ιδιοκτήτη και κατόχου των αντιστοίχων δικαιωμάτων.