Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 25 και 26 Απριλίου 2015 από το Ινστιτούτο Βιοεπιστημών και Εφαρμογών του ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”, το σεμινάριο επαγγελματικής ανάπτυξης για εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με την καθοδήγηση και τη συνεργασία του Ευρωπαϊκού Εργαστηρίου Μοριακής Βιολογίας (EMBL), και πιο συγκεκριμένα το Ευρωπαϊκό Εργαστήριο για τη Μάθηση στις Επιστήμες της Ζωής (ELLS), που εκπροσωπήθηκε από τον Dr. PhilippGebhardt, και την Dr. EvaHaas και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά που εκπροσωπήθηκε από την Βασιλική Κιούπη.
–
Την πρώτη μέρα οι καθηγητές έγιναν…μαθητές και συμμετείχαν ενεργά (με μεγάλο ενθουσιασμό και ζήλο) σε μια εργαστηριακή διαδικασία με στόχο το «DNA barcoding» που περιελάμβανε απομόνωση του DNA από φυτά που συλλέχθηκαν στο ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», εφαρμογή της αλυσιδωτής αντίδρασης πολυμεράσης – PCR, για τον πολλαπλασιασμό συγκεκριμένου γονιδίου, ηλεκτροφόρηση και τελικά αλληλούχηση του δείγματος. Την δεύτερη μέρα οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί μυήθηκαν στα μυστικά της αναζήτησης αλληλουχιών από βάσεις δεδομένων και κατέθεσαν τη δική τους αλληλουχία στο Ευρωπαϊκό Αρχείο Νουκλεοτιδίων (EuropeanNucleotideArchive – ΕΝΑ) για την φυλογενετική ταυτοποίηση του δείγματός τους. Επιπλέον έγινε συζήτηση για τη δυνατότητα εφαρμογής των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην τάξη
–
Αξίζει να σημειωθεί ότι με ιδιαίτερη χαρά και ενδιαφέρον οι περίπου 30 εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν τις διαλέξεις της Δρ. Φλωρεντία Φωστήρα, Συνεργαζόμενης Ερευνήτριας του Ινστιτούτου Πυρηνικών & Ραδιολογικών Επιστημών & Τεχνολογίας, Ενέργειας & Ασφάλειας του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», με τίτλο: «Διαβάζοντας το ανθρώπινο γονιδίωμα, προβλέποντας τον καρκίνο» (Readinghumangenes, predictingcancer) και αυτή της Δρ. Ζωής Λυγερού, Μέλους του EMBL, Καθηγήτριας στο Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών με τίτλο: «Από το νουκλεοτίδιο, στο γονίδιο και στο γονιδίωμα: πως η γενετική πληροφορία διατηρείται και εξελίσσεται» (Fromthenucleotide, tothegene, tothegenome: stabilityandplasticityofgeneticinformation) η οποία μίλησε για τους μηχανισμούς ελέγχου που διασφαλίζουν τη σταθερότητα και την πλαστικότητα του γενετικού υλικού των κυττάρων.
–
Μέσα από τέτοιου είδους πολύπλευρες εκπαιδευτικές δραστηριότητές – όπως τα πρακτικά μαθήματα (LearningLABs), τα διαδικτυακά σεμινάρια (ELLS webinars), τις επιστημονικές συζητήσεις (ScienceChats), τις επιστημονικές διαλέξεις (ELLS InsightLectures), την εκπαιδευτική βάση δεδομένων (ΤeachingBASE) και τις πλατφόρμες δικτύωσης, όπως το EMBLog, – το ELLS παρέχει στους καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκουν φυσικές επιστήμες τόσο το κατάλληλο θεωρητικό, όσο και το αναγκαίο πρακτικό υπόβαθρο, ώστε να μπορέσουν να διδάξουν τις έννοιες της Μοριακής Βιολογίας στην τάξη. Η συνεργασία αυτή του ELLS με το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» και τη συμβολή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά ή άλλων αναλόγων φορέων, αναμένεται να αποτελέσει την αρχή για μια σειρά ανάλογων δράσεων μέσα από τις οποίες το Κέντρο θα παίξει αποφασιστικό ρόλο στον τομέα της εκπαίδευσης, με το να φέρει τους καθηγητές και τους μαθητές σε δημιουργική επαφή με το ερευνητικό εργαστήριο και το χώρο της έρευνας και της καινοτομίας.
–
—–
Το aparaskevi-images.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
Απαγορεύεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο η χρήση ή η αναπαραγωγή των άρθρων και των φωτογραφιών της ιστοσελίδας aparaskevi-images.gr, σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς να αναγράφεται η πηγή προέλευσης. Η χρήση και η αναπαραγωγή αυτών για εμπορικούς σκοπούς απαιτεί την έγγραφη άδεια του ιδιοκτήτη και κατόχου των αντιστοίχων δικαιωμάτων.