“Φαρισαϊσμό” καταγγέλει ο πρ. Δήμαρχος Βασίλης Ζορμπάς

Φαρισαϊσμό καταγγέλλει ο πρ. Δήμαρχος Αγ. Παρασκευής κ. Βασίλης Ζορμπάς σε ανάρτησή του σε ιστό κοινωνικής δικτύωσης.

IMG_1569 copyΤης Λένας Μαρκή

Τα πυρά βάλλουν εναντίον του νυν Δημάρχου κ. Σταθόπουλου και αναφέρονται στην τελετή ορκωμοσίας. Σύμφωνα με όσα γράφει ο κ. Ζορμπάς (και παρακολουθήσαμε από τα σχετικά video), ο νέος Δήμαρχος είναι ο πρώτος Δήμαρχος της Αγίας Παρασκευής, που δεν έκανε θρησκευτικό όρκο, αλλά πολιτικό.

Και φυσικά είναι αναφαίρετο δικαίωμά του να πράξει όπως πιστεύει ο ίδιος. Όμως είναι κάτι που δεν περιμέναμε, γιατί όπως όλοι γνωρίζουμε, και σημειώνει ο κ. Ζορμπάς, ο νέος Δήμαρχος ήταν παρών σε όλες τις θρησκευτικές τελετές της πόλης.

Το κείμενο του πρώην Δημάρχου κ. Ζορμπά αναφέρει:

Είναι η πρώτη φορά που Δήμαρχος της Πόλης μας δεν ορκίστηκε στο Ευαγγέλιο. Βεβαίως είναι αναφαίρετο δικαίωμα του καθ’ ενός να πιστεύει ότι θέλει. Εκείνο το οποίο όμως προσωπικά εμένα και νομίζω τους περισσότερους Έλληνες σήμερα μας ενοχλεί είναι ο φαρισαϊσμός και στη συγκεκριμένη περίπτωση, εννοώ του νέου μας Δημάρχου ο φαρισαϊσμός θα έλεγα ότι περισσεύει και για να γίνω πιο σαφής για το τι εννοώ επισημαίνω ότι όλα τα προηγούμενα χρόνια (18 περίπου) που ο κ. Σταθόπουλος διεκδικούσε την ψήφο των πολιτών Χριστιανών ορθοδόξων και μη «περιφερόταν» από εκκλησία σε εκκλησία από ιερέα σε ιερέα με μεγάλους σταυρούς για να πείσει τους πολίτες ότι είναι και θρήσκος. Την ώρα όμως που ορκιζόταν ως Δήμαρχος ήταν βέβαιο ότι δεν θα ορκιζόταν με θρησκευτικό όρκο πολλώ μάλιστα και ενώπιον των στελεχών του Σύριζα της Δημαρ και άλλων Δημοκρατικών Δυνάμεων. Ελπίζω να μην δούμε στην Πόλη μας άλλα φαινόμενα τα οποία προσβάλλουν και την Ορθοδοξία και τις παραδόσεις.

Σύμφωνα με το παραπάνω κείμενο, ο πολιτικός όρκος του κ. Σταθόπουλου οφείλεται στην παρουσία μελών του ΣΥΡΙΖΑ και της ΔΗΜΑΡ και ήταν μία κίνηση πολιτική. Τα σχόλια κάτω από την ανάρτηση ήταν πολλά και κάποιοι μίλησαν για «κλέψιμο» ψήφων επιδεικνύοντας θρησκευτική πίστη…

Εμείς θα αφήσουμε τον ίδιο τον κ. Σταθόπουλο να απαντήσει, είτε με λόγια, είτε με τις πράξεις του.

Παράλληλα διαβάσαμε και ένα δημοσίευμα (απ’ όπου και το απόσπασμα) στην σελίδα του Ι.Ν. Αγίων Αναργύρων (κείμενο του πρωτοπρεσβύτερου Βασίλειου Βολουδάκη) σχετικά με τον θρησκευτικό όρκο που τείνει να παρακαμφθεί από σημαντική μερίδα πολιτικών.

 «Ὁ ὅρκος ἐνώπιον τῶν Δημοσίων Ἀρχῶν ἐπέχει θέση ὁμολογίας πίστεως. Διακηρύσσει ἐνώπιον ἀνθρώπων –πού ἔχουν ἤ δέν ἔχουν δεσμούς μέ τή χριστιανική πίστη– ὅτι ὁ ὁρκιζόμενος αὐτοδεσμεύεται μέ μεγαλύτερους περιορισμούς ἀπό αὐτούς πού ἀπαιτεῖ ἡ κρατική νομοθεσία, δεδομένου ὅτι μέ τήν ὁρκωμοσία αὐτή μαρτυρεῖ ὅτι δεσμεύει τόν ἑαυτό του –πέραν τῶν δεσμεύσεων τῶν νόμων τοῦ Κράτους– καί μέ τήν πνευματική δέσμευση τοῦ Νόμου τοῦ Θεοῦ.» (ἀπόσπασμα)

 

Πως ξεκίνησε ο θρησκευτικός όρκος;

 Όταν δημιουργήθηκε το Ελληνικό Κράτος, όπως επισημαίνει και στο έργο του «Χριστιανική Ηθική» (εκδ. Π. Πουρναρά, 1995, σελ. 415)  ο κορυφαίος καθηγητής Κοινωνιολογίας του Χριστιανισμού Γ. Μαντζαρίδης,  ο θρησκευτικός όρκος εμφανίστηκε  με την ανασύσταση του ελληνικού κράτους και έχει τις ρίζες της στη φιλοσοφία της βαυαροκρατίας που κυριαρχούσε στα διοικητικά πράγματα της χώρας τη περίοδο εκείνη (1828 – 33, με βασιλιά της ορθόδοξης Ελλάδος τον ρωμαιοκαθολικό Όθωνα και αντιβασιλιά επί των εκκλησιαστικών τον προτεστάντη Μάουρερ. Τότε πήραν την έννοια του όρκου από την Εκκλησία, την έκαναν τελετή ορκωμοσίας και την έβαλαν στα νεοσυσταθέντα δικαστήρια και στον τότε συγκροτούμενο δημόσιο τομέα. Έκτοτε , συντάγματα έχουν αλλάξει, ο τρόπος ορκωμοσίας όμως και οι αναφορές σ’ αυτόν, όχι.

Ναι ή Όχι στον θρησκευτικό όρκο;

Παλαιότερα ήταν σαφές, τα τελευταία όμως χρόνια οι απόψεις διίστανται. Ο θρησκευτικός είναι σαφώς πιο δεσμευτικός. Για την αιτιολόγηση της θέσης στο ερώτημα αυτό, χρησιμοποιούνται συγκεκριμένα εδάφια της Αγίας Γραφής κατά το δοκούν. Το να ορκίζεται κανείς ενώπιον Θεού και ανθρώπων δίνει μια πιο σοβαρή και «βαριά» διάσταση. Αποτελεί όμως προσωπική επιλογή.

Τα ερωτήματα  

  • Όταν πραγματικά πιστεύεις στο Θεό, διστάζεις να ορκιστείς ενώπιόν του;
  • Η συμμετοχή των πολιτικών  σε θρησκευτικές τελετές και εκκλησιαστικές λειτουργίες είναι μόνο για το θεαθήναι;
  • Υπάρχουν δεσμευτικοί κανόνες ζωής από τη στιγμή που συντάσσεται κανείς σε μία πολιτική – κομματική ομάδα;
  • Πόσο μετράει ο όρκος (θρησκευτικός ή πολιτικός) στην Τοπική Αυτοδιοίκηση;

Ο χρόνος θα δείξει και οι πολίτες θα κρίνουν.

—–

Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του www.aparaskevi-images.gr , στέλνοντας φωτογραφίες, video, ή ένα μήνυμα στο  info@aparaskevi-images.gr

Ή μπείτε στην σελίδα μας στο Facebook  , ή στο Twitter

Απαγορεύεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο η χρήση ή η αναπαραγωγή των άρθρων και των φωτογραφιών της ιστοσελίδας aparaskevi-images.gr, σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς να αναγράφεται η πηγή προέλευσης. Η χρήση και η αναπαραγωγή αυτών για εμπορικούς σκοπούς απαιτεί την έγγραφη άδεια του ιδιοκτήτη και κατόχου των αντιστοίχων δικαιωμάτων