Ένας ήρωας κι ένας θρύλος!
Ο τότε σημαιοφόρος του θρυλικού αντιτορπιλικού Αδρίας, ο κ. Χρήστος Παπασηφάκης τιμήθηκε από τον Δήμο Αγίας Παρασκευής στις 7-12-12 στο αμφιθέατρο του 2ου Γυμνασίου.
Ο Δήμαρχος κ. Βασίλης Ζορμπάς μίλησε για την γνωριμία του με τον κ. Παπασηφάκη και πόσο τον συνεπήρε η συνομιλία τους. Στο τέλος της εκδήλωσης του απένειμε τιμητική πλακέτα. Την εκδήλωση συντόνισε ο κ. Σπύρος Παπασπύρος (μέλος του ΔΣ του ΠΑΟΔΑΠ).
Εκείνος που έκλεψε την παράσταση και συγκίνησε ήταν ο ίδιος ο κ. Χρήστος Παπασηφάκης, ο οποίος αφηγήθηκε την ιστορία του Αδρία τόσο ζωντανά που σχεδόν ζήσαμε μαζί του τα γεγονότα. Για πάνω από μια ώρα μας ταξίδεψε πάνω στον Αδρία σε όλη τη Μεσόγειο, μας έφερε αντιμέτωπους με τραγικά γεγονότα και στο τέλος μας μίλησε για θαύματα. Γιατί όπως μας είπε η σωτηρία του πλοίου επιτεύχθηκε με θαυμαστές και απίστευτες συγκυρίες και με τη βοήθεια του Θεού. Διαφορετικά το ιστορικό αντιτορπιλικό δεν θα τα είχε καταφέρει. Για να καταλάβετε αξίζει να παρακολουθήσετε τα video, για να νοιώσετε κι εσείς τα ίδια συναισθήματα.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Αντιπλοίαρχος Λ. Τσαρμακλής κυβερνήτης της φρεγάτας Φ/Γ ΑΔΡΙΑΣ (F-459) που φέρει το όνομα αυτό προς τιμή του πρώτου πλοίου και της ηρωικής δράσης του.
Εξαιρετικό ήταν και το slide με φωτογραφίες του Αδρία και του πληρώματος από το προσωπικό αρχείο του κ. Παπασηφάκη, το οποίο επιμελήθηκε ο πρόεδρος του συλλόγου “Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός” κ. Αντώνης Μαυράκης, ο οποίος και παραβρέθηκε.
Παρόντες ήταν ο Αρχιμανδρίτης Χρυσόστομος Παπαθανασίου, ο πρόεδρος του ΔΣ κ. Βουτσινάς, η αντιδήμαρχος κ. Μουχτούρη, ο πρόεδρος του ΠΑΟΔΑΠ κ. Σάρκουλας και ο αντιπρόεδρος κ. Παύλου, ο πρόεδρος του Συλλόγου Αγιου Ιωάννη κ. Βαβουιος και σχεδόν όλο το ΔΣ και από την Ένωση Γονέων ο κ. Νικολουδάκης.
Αισθητή ήταν η απουσία της υπόλοιπης Δημοτικής Αρχής και ολόκληρης της αντιπολίτευσης, γεγονός το οποίο συζητήθηκε και σχολιάστηκε αρκετά. Σε μια πόλη των 100.000 ατόμων, όπως φαίνεται, πολλοί είναι αυτοί που δεν ξέρουν να εκτιμούν και να τιμούν ανθρώπους και γεγονότα. Δεν έχουν καταλάβει πόσο σημαντική είναι η ιστορία μας κι ας κόπτονται γι’ αυτή όπου σταθούν κι όπου βρεθούν. Δυστυχώς η Αγία Παρασκευή τείνει να γίνει μια εικόνα δίχως background, μια πόλη χωρίς παρελθόν.Όμως μια αξιόλογη εκδήλωση όπως αυτή δεν χάνει την αξία της από λεπτομέρειες, ούτε καν κι αν υποβαθμίζεται και τορπιλίζεται από υποτιθέμενους πατριώτες τοπικούς “συναδέλφους”…
Το Αδρίας Ι (L-67) ήταν αντιτορπιλικό του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, τύπου Hunt III.
Καθελκύστηκε ως HMS Border (L67). Η έναρξη ναυπήγησης του έγινε στα ναυπηγεία ‘UK – Swan Bunter & Wigham Richardson Ltd. Wallsend–on-Tyne’ την 1 Μαΐου 1941. Η καθέλκυση του έγινε στις 3 Φεβρουαρίου 1942. Στις 20 Ιουλίου 1942 παραλήφθηκε από τον κυβερνήτη I. Τούμπα ΠN στο Νιούκασλ της Αγγλίας. Στις 26 Αυγούστου 1942 με τη συμπλήρωση της εκπαίδευσης και ενώ έπλεε κάτω από ομίχλη με μόνο την αριστερή μηχανή σε λειτουργία προσάραξε κοντά στην περιοχή Σκάπα Φλόου. Χρειάστηκαν τέσσερις μήνες για επισκευές. Στις 27 Ιανουαρίου 1943 πιθανότατα βύθισε το γερμανικό υποβρύχιο U-553 κοντά στην περιοχή του ακρωτηρίο Φινίστερο. Στις 20 προς 21 Ιουλίου 1943 σε συνεργασία με το HMS Quantock (L58) επιτυχώς αντιμετώπισε 3 τορπιλακάτους κατά τη διάρκεια νυχτερινής συμπλοκής, βυθίζοντας 2 από αυτές. Στις 20 Σεπτεμβρίου 1943 μετά την συνθηκολόγηση της Ιταλίας ο Ιταλικός στόλος του Τάραντα έπλευσε στη Μάλτα και παραδόθηκε σε συμμαχική μοίρα 4 πλοίων. Ένα από αυτά ήταν ο Αδρίας. Στις 22 Σεπτεμβρίου 1943 και ενώ βρίσκονταν κοντά στην Κάλυμνο με το Βρετανικό A/T HMS Hurworth προσέκρουσε σε νάρκη και από την έκρηξη αποκόπηκε η πλώρη του. Το Hurworth, στην προσπάθειά του να πλεύσει προς βοήθεια του Αδρία, προσέκρουσε επίσης σε νάρκη και βυθίστηκε, παρασύροντας στο βυθό 143 άνδρες. Ο Αδρίας παρά τις ζημιές κατόρθωσε και έφθασε στην κοντινή τουρκική ακτή του Γκιουμουσλούκ (Gümüşlük). Οι απώλειες ήταν 21 νεκροί και 30 τραυματίες.
Την 1η Δεκεμβρίου 1943, μετά από μικρές επισκευές αλλά χωρίς πλώρη απέπλευσε για την Αλεξάνδρεια. Στις 6 Δεκεμβρίου κατέπλευσε στην Αλεξάνδρεια, όπου έγινε δεκτό μέσα σε κλίμα ενθουσιασμού από τον συμμαχικό Στόλο. Δεν πραγματοποιήθηκε η επισκευή του λόγω της λήξεως του πολέμου στην περιοχή της Μεσογείου. Το 1945 επιστράφηκε στην Αγγλία όπου και πουλήθηκε ως “σκραπ”.